Rádi bychom uvedli, že s webem plzeňských strojvůdců kolega Ladislav Kroul spolupracuje prakticky od jeho počátku. Pomohl svou rozsáhlou sbírkou fotografií k doplnění už tak velmi rozsáhlé fotogalerie vozidel a rozdal radost nejen nám, ale i našim návštěvníkům.
Novinky ve fotogalerii hnacích vozidel. Seznámení s několika body, jak se ve fotogalerii orientovat.
Poprvé se objevil v jízdním řádu pro rok 1991/1992. Jednalo se o noční rychlík, který dlouhou dobu spojoval Košice a Františkovy Lázně (Cheb).
Před 10 lety, k 1.1.2005 byla u Českých drah ukončena přeprava spěšnin. Spěšniny byly zásilky, které nesplňovaly podmínky pro spoluzavazadla a zásady pro přepravu spěšnin se také během dlouholetého provozu značně měnily. S koncem roku 2004 pak výraz „spěšnina“ zanikl. Část spěšnin byla přepravována speciálními, k tomu určenými vlaky. Tyto vlaky vycházely z větších měst v celé České republice, před rozdělením v Československu a směřovaly v převážné míře do Prahy a odtud jezdily zase zpět.
Každý, kdo projíždí vlakem přes Českou Třebovou si jistě všiml množství odstavených lokomotiv, motorových vozů a dalších vozidel. Ty sem již delší dobu jsou stahovány z celé sítě, aby zde čekaly na svůj další osud. Ten se většinou naplnil pod hořáky autogenů, v lepších případech v opravnách, odkud se stroje mohly dostat zpátky do provozu u dalších dopravců.
Pošta a poštovní služby u nás mají dlouhou a bohatou historii. Její rozmach souvisí s nástupem Habsburků k moci. Arcikníže Ferdinand usiloval o český trůn a chtěl vědět, jak si stojí v předvolební kampani, jaké jsou mezi lidmi nálady. Potřeboval tedy co nejčerstvější informace, proto se obrátil na spřátelenou šlechtickou rodinu Taxisů, kteří už tehdy velmi dobře provozovali poštovní přepravu v Evropě.
Léta 1980 – 1987 - zlatý věk motorové trakce na této trati. Nákladní doprava byla velmi silná a měla tendenci k dalšímu růstu. Traťová rychlost byla postupně zvyšována v některých úsecích z 80 km/h až na 100 km/h. Experiment vozby rychlíků a expresů sólo stroji místo dvojčaty nemohl dopadnout jinak než nezdarem a návratem k dvojčatům „čtyřek" T478.4.
Vůz řady Faccs/Sas (odsud přezdívka „saska“ nebo „sasák“) je určený pro přepravu sypkých substrátů. Na ČSD se nejčastěji ložil pískem, štěrkem, vápencem a občasně i uhlím. Existovala i zakrytá varianta pro přepravu vápna. Celkem těchto vozů bylo vyrobeno cca 5160 zejména pro ČSD, méně pro řadu různých podniků.
Plzeňští strojvůdci © 2012 - 2024
Všechna práva vyhrazena
Poslední aktualizace: 29. 10. 2024
Kontaktní e-mail:
info@strojvedouciplzen.cz
Informace o stránkách
Plán aktualizací