aktualizace 18. 03. 2025
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum: 06.10.2005
Místo:
Žichovice
Když se v roce 1977 v ČKD Lokomotivka rozběhla výroba úvodní šedesátikusové série lokomotiv řady T466.2, o lokomotivy zcela nové řady se tehdy podělila depa Bratislava, Leopoldov, Bohumín, Děčín, Trutnov, Plzeň a Ostrava, přičemž po jednom stroji do svého inventárního stavu zařadila také depa Hradec Králové, Liberec a Ústí nad Labem. Na západ Čech, do LD Plzeň, z ČKD dorazily stroje inventárních čísel 015 až 018, 033 až 036. Jeden z nich, stroj 742.016-9 byl 6. října 2005 zachycen v čele vlaku Mn 88053 u Žichovic.
aktualizace 18. 03. 2025
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum: 26.09.2005
Místo:
Praha-Dejvice
Když v letech 1992 až 1996 probíhaly rekonstrukce šesti desítek lokomotiv řad 751 a 752 na novou řadu 749, podílely se na jejich provádění dvě soukromé firmy (ŽOS, spol.s.r.o. Česká Třebová a JLS Jihlava) a čtveřice lokomotivních dep Českých Drah: Jihlava, Šumperk, Veselí nad Moravou a České Budějovice. Nejvíc těchto rekonstrukcí (celkem 30) bylo provedeno v České Třebové. Jednou z tam rekonstruovaných lokomotiv byl i stroj 751.102, jehož rekonstrukce byla zakončena úspěšnou TBZ 10.4.1995 a ke dni 5.5.1995 přečíslovaný na 749.102-0. Zmíněná lokomotiva byla s vlakem R 832 "Agara" zachycena ve stanici Praha-Dejvice. Psal se datum 26.9.2005 a na tento rychlík z Prahy do Chomutova byla nasazena klasická souprava mimořádně, místo soupravy vedené vozem řady 843.
aktualizace 18. 03. 2025
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum: 23.09.2005
Místo:
Praha-Hostivař
Během napěťové výluky, konané 23.září 2005 v mezistaničním úseku Praha-Hostivař - Praha-Uhříněves, nastupuje v prvně jmenované stanici na přípřež osobnímu vlaku do Benešova (vedenému vozem 451.085), zamračená 751.133-0. Celé operaci na sousední koleji přihlíží další z lokomotiv, nasazených toho dne do výlukové vozby - stroj 751.219.
aktualizace 18. 03. 2025
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum: 23.09.2005
Místo:
Praha-Horní Měcholupy
Během napěťových výluk 23. září 2005 byla u zastávky Praha-Horní Měcholupy zachycena přípřež strojů 751.232-0 a 714.010. Vzhledem k délce a hmotnosti vlaku, jeho jízdu doprovázela do dálky slyšitelná kulisa ve vysokých otáčkách pracující dvojice motorů Liaz M1, činících se pod kapotami stroje 714.010 a akusticky výrazně převyšující jakékoliv zvuky v okolí, včetně tlumené zamračené v čele vlaku. Zatímco lokomotiva 714.010 byla o 5 let později rekonstruována na plynovou lokomotivu 714.801, zamračená 751.232 měla svůj provozní život přeci jen delší a v roce 2020 byla prodána dopravci Východočeská dráha.
aktualizace 18. 03. 2025
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum: 06.10.2005
Místo:
Žichovice
Mezi roky 1981 a 1991 ČSD postupně provedly remotorizaci jedenačtyřiceti motorových vozů řady M262.0 / 830. Zatímco na začátku této akce byla v roce 1981 úprava motorového vozu M262.0199 (po remotorizaci nejprve přeznačeného na M262.1001), na jejím konci, v roce 1991, pak byla úprava závěrečné čtveřice motorových vozů inventárních čísel 168, 226, 150 a 144. První z nich, vůz 831.168-0, byl u Žichovic vyfotografován 6. října 2005.
aktualizace 18. 03. 2025
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum: 06.10.2005
Místo:
Žichovice
Nedaleko Žichovic byl 6. října 2005 vyfotografován klatovský vůz 831.217-5, jedoucí jako vlak Os 17519 do Horažďovic předměstí.
aktualizace 15. 03. 2025
Autor:
Petr Malý
Datum: 02.02.2024
Místo:
Mosty u Jablunkova zastávka
Chvíli po překročení státní hranice mezi Českou a Slovenskou republikou stoupá "dvojička" 131.058-0+131.057-2 s nákladním vlakem Pn 49714 do Třince.