Autor:
Dušan Kelo
Datum:
00.00.1988
Místo:
ŽZO Cerhenice
Odstavený a rozkládaný prototyp "kyklopa" T499.0001 byl zvěčněn v areálu ŽZÚ v Cerhenicích. Lokomotiva se používala k nárazovým zkouškám a byla první, která měla za nárazníky deformační zóny. Zkoušky bohužel probíhaly tak dlouho, až z prvního prototypu nezbylo nic.
Autor:
Dušan Kelo
Datum:
00.00.1988
Místo:
ŽZO Cerhenice
Snímek rozkládaného prototypu byl pořízen v areálu ŽZÚ v Cerhenicích. Lokomotiva byla při zkouškách provozována nešetrným způsobem. Možná i díky tomu koncem listopadu roku 1979 došlo k požáru, po kterém už nikdy vlastní silou nejezdila.
Autor:
Marek Štěpánek
Datum:
25.08.1995
Místo:
ŽZO Cerhenice
První lokomotiva s podvozky II. generace byla vyrobena ve Škodě v Plzni právě lokomotiva E469.3030. Jedná se o zkušební lokomotivu závodu VÚŽ v Cerhenicích, kde ji autor vyfotil. Svého rekordu dosáhla v roce 5. září 1972 a to rychlosti 219 km/h. Svůj druhý rychlostní rekord dosáhla o rok později při zkouškách v SSSR na širokém rozchodu na polygonu Belorečenskaja - Majkop, 224 km/h.
Autor:
Marek Štěpánek
Datum:
28.03.2007
Místo:
ŽZO Cerhenice
"Regionova" s číslem 202 provádí zkoušky na zkušební trati v areálu VUZ Velim.
Autor:
Dušan Mrňa
Datum:
23.03.2009
Místo:
ŽZO Cerhenice
Při jedné z mnoha zkoušek byla na železničním zkušebním okruhu zachycena lokomotiva 380.002-6.
Autor:
Marek Štěpánek
Datum:
13.05.2009
Místo:
ŽZO Cerhenice
Na zkušebním okruhu VÚŽ se kromě "tauruse" 1216.226-1 a soupravy vlaku RailJet představila i chlouba firmy Škoda Transportation Plzeň, lokomotiva 380.002-6, které se přezdívá "messerschmitt".
Autor:
Rostislav Kolmačka
Datum:
21.05.2013
Místo:
ŽZO Cerhenice
Okruhová "Babička" (nebo také "Stračena") 124.601-6 byla dne 21.5.2013 zachycena při hlukových zkouškách nákladních vozů. Za lokomotivou je řazen jako akusticky oddělovací vozidlo Dynamometrický vůz MV2, který má jeden podvozek bez brzdy (tzn. oběžná plocha kol není zdrsňována špalíky a tato strana vozu tak je o 2 až 4 dB tišší než ta s brzdou). Snímek je ještě z doby, kdy na ZŽO neměli vůz MV5 vybaven nekovovými špalíky, díky kterým se lze akusticky dostat až na úroveň nebrzděného podvozku. Dnes se právě vůz MV5 používá jako oddělovací a MV2 je pro tento účel pouze (jedinou možnou) zálohou.
Autor:
Miroslav Kouba
Datum:
25.01.2014
Místo:
ŽZO Cerhenice
Lokomotiva 240.021-6 z SOKV České Budějovice se ocitla na zkušebním okruhu ve Velimi jako dočasná zápůjčka k testování nových kotlových vozů řady Zags z důvodu opravy na domácí lokomotivě 124.601-6.