Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
05.06.1976
Místo:
Žatec západ
Stroj T679.1117 odjíždí se směskou ze Žatce západu směrem na Plzeň. Na vedlejší koleji posunuje "čtyřkolák" 434.207, pára ještě slouží, je 5. června 1976.
Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
23.01.1977
Místo:
Žatec západ
Ze stanice Žatec - západ se v lednový den roku 1977 rozjížděl stroj 556.0306. Závěrku fotoaparátu zmáčkl Jaroslav Cempírek, který na těchto místech velmi rád fotografoval. 556.0306 s tendrem 935.2344 v té době již dlouho náležel do depa Plzeň. Poslední dílenskou opravou prošel v dílnách České Velenice od konce ledna do 14. 2. 1975. Díky tomu byla "třistašestka" v provozu ještě rok od pořízení snímku - zrušena byla v Plzni dne 15. srpna 1978.
Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
05.03.1978
Místo:
Žatec západ
Směrem do Plzně se rozjíždí stroj 556.019 ze stanice Žatec západ. Po svém vyrobení na samém začátku roku 1952 ho čekalo dlouhé odstavení v koloně strojů řady 556.0 v České Třebové. V roce 1954 byla provedena kotelní prohlídka a byl spřažen s tendrem 935.2174, který vyrobily Leninovy závody v Plzni pod továrním číslem 1169 v roce 1954. S tímto tendrem byl zrušen v Plzni 13. 6. 1979. Ve stejném roce byl, se svým tendrem, převeden na vytápěcí kotel K 741, topící rovněž v Plzni.
Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
13.01.1979
Místo:
Žatec západ
Stroj T679.1307 vyčkává s nákladním vlakem na spojce od odbočky Velichov, než výpravčí postaví vlakovou cestu do žst. Žatec západ.
Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
28.01.1979
Místo:
Žatec západ
Konec páry se již nezadržitelně blíží a 556.0258 prožívá aktivně, na tratích ČSD, svou předposlední zimu. S manipulačním vlakem čeká u vjezdu do Žatce, aby se za hluboké tmy vrátila do svého domovského depa v Plzni. Další život této lokomotivy je v pravdě pohnutý. Po svém zrušení v Plzni 16. 12. 1980 se stala vytápěcím kotlem K 787 a topila za depem v Plzni až do roku 1990. Společně s 556.0210, označená jako K 786, pak postávala za depem ještě několik let. K 786 byla v následujících letech zachráněna (v r. 1994 získána do sbírek IMC Plzeň), ale K 787 chátrala dál. Mezi milovníky železnice byla známá a často fotografovaná s doplněným pojmenováním "Kocour". Sešrotována byla ve zbědovaném stavu teprve nedávno; na konci devadesátých let, společně s tendrem 935.2266!
Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
11.11.1979
Místo:
Žatec západ
Stroj T466.0174 bol zvečnený na plzeňském zhlaví stanice Žatec západ pri posune.
Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
06.01.1980
Místo:
Žatec západ
Kým dnes sa na Troch kráľov nákladná doprava obvykle iba pomaly rozbieha do bežného stavu a manipulačné vlaky sú ešte nezriedka odrieknuté, v roku 1980 opúšťal v tento deň zasneženú stanicu Žatec západ manipulačný vlak v čele s "čmeliakom" T669.1026 a s peknou záťažou.
Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
07.12.1980
Místo:
Žatec západ
Stroj T679.1184 odjíždí 7.12.1980 ze Žatce západu s řádně "napakovaným" Mn vlakem do Plzně. Na koleji vlevo posunuje "pilštyk" T 466.0180.