Velký Osek

Autor: Josef Motyčka
Datum: 18.10.1972
Místo: Velký Osek

Na začátku roku 1971, díky normalizaci, se vracely hvězdy zpět na lokomotivy. Nikoli však původní a už jen výjimečně stejné velikosti jako před rokem 1968. Ve Velkém Oseku byla takto zachycena E499.081, jejíž nátěr ještě stále odpovídá výrobnímu stavu. Na základě vydaného výnosu však již nedávno obdržela jiný typ nárazníků a velmi brzy vezmou za své i původní smaltová čísla a tabulky výrobce. Nad tabulkou s číslem je skromná výzdoba k nedávnému dni železničářů.

 

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 00.09.1974
Místo: Velký Osek

Ve stanici Velký Osek byla zachycena lokomotiva 477.054 na výkonu turnusové skupiny 01 pro šest strojů řady 477.0. Lokomotiva již pět měsíců náleží depu Česká Lípa, kam přišla z depa Kralupy nad Vltavou. Jak napovídá fotografie – lokomotiva je již v obnoveném modrém nátěru, který dostala při poslední hlavní opravě provedené v Českých Velenicích v roce 1972. Od roku 1974 byla tato lokomotiva velmi hezky udržována a vystřídala v této době i několik odstínů modré. Kotlově propadla 15. 6. 1978 a přesně o dva měsíce později byla v České Lípě zrušena. Na konci roku 1978 byla převezena k likvidaci do Polanky nad Odrou.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 00.09.1974
Místo: Velký Osek

Ve Velkém Oseku pózoval stroj E669.1067, tou dobou náležící do stavu depa v České Třebová. Na lokomotivě byly umístěny transparenty oslavující 30. výročí SNP.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 00.03.1975
Místo: Velký Osek

Veľmi pekná "rosňa" T334.0694 bola zachytená s pracovným vlakom v stanici Velký Osek.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 00.05.1975
Místo: Velký Osek

Lokomotiva E499.118 byla ještě i v roce 1975 se svým původním označením, její snímek byl pořízen ve Velkém Oseku.

Autor: Josef Motyčka
Datum: 09.06.1976
Místo: Velký Osek

Posledním působištěm lokomotivy 534.0390 bylo PLD Kolín, které v dané době náleželo pod depo Nymburk. Zachycena byla autorem ve stanici Velký Osek a monumentem fotografie je její tendr 935.0114, který se však k lokomotivě dostal až v říjnu 1947, tj. necelý rok po uvedení lokomotivy do provozu. Podle statistik autora fotografie vykonala lokomotiva 534.0390 technicko-policejní zkoušku s tendrem 821.0502, který zřejmě dostala až po prozatimním převzetí lokomotivy ČSD v depu Plzeň. 25. října 1946 byla předána do depa Olomouc, ale nikoli s tendrem řady 821.0502, ale s provizorním tendrem 56.3125, který je u lokomotivy evidován od 23. 10. 1946.

Dodejme, že poslední hlavní oprava proběhla v Plzni dne 27. ledna 1970, kdy lokomotiva dostala nové ocelové topeniště. 10. 2. 1976 ještě podstoupila Lv opravu v ŽOS České Velenice.V prosinci 1977 byla lokomotiva naposledy v provozu; odročení proběhlo 19. ledna 1978. 31. ledna 1978 byla navržena na zrušení. Předána k likvidaci do Kovošrotu Zdice proběhlo v září 1978, kde brzy na to došlo k likvidaci.

 

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 17.05.1978
Místo: Velký Osek

Přesně po 37 letech zveřejněný snímek lokomotivy E669.138 byl autorem vytvořen u Velkého Oseka. Za zmínku stojí původní označení lokomotivy.

Autor: Josef Motyčka, sbírka: Ladislav Kroul
Datum: 14.07.1985
Místo: Velký Osek

V čele vlaku R 1145 se ve stanici Velký Osek představila "bobina" E499.1038.