Valašské Meziříčí

Autor: Evžen Stříbrnský, sbírka: Jan Novotný
Datum: 00.00.1969
Místo: Valašské Meziříčí

10. května 1952 vykonala TBZ nová lokomotiva 476.133, která v následující den připadla výtopně Brno. 12. května 1957 byla předána do depa Bohumín, kde sice nesla již nové označení 477.033, ale byla bez velké rekonstrukce, jež obnášela dosazení předních vodních van (došlo pouze k úpravě zadního vodního prostoru). Lokomotiva se těšila velmi dobré péči nejen v Bohumíně, ale i po jejím předání do Valašského Meziříčí 21. 9. 1968. Snímek, který byl pořízen v zimě 1968/1969, zachycuje čerstvě valašský stroj na odjezdu s osobním vlakem do Ostravy. Valašské Meziříčí opustil, společně s posledními 477.037, 59 a 60, 8. prosince 1970, kdy byl předán do LD Ostrava, PLD Krnov.

Autor: Evžen Stříbrnský, sbírka: Jan Novotný
Datum: 00.00.1969
Místo: Valašské Meziříčí

Tovární snímek troje 476.137 z července 1952 jsme uveřejnili již minulý rok. Nyní Vám dáváme k nahlédnutí další snímek - tentokrát poněkud technicky laděný, ale velmi pěkný, jež zachycuje stroj po přeznačení jako 477.037. Na začátku srpna 1968 připadl do stavu LD Valašské Meziříčí a toto depo opustil jako polední 9. 10. 1970, kdy odešel do Krnova. I v posledních dnech jeho nasazení ve "Valachách" byl veden jako turnusový.

Autor: Evžen Stříbrnský, sbírka: Jan Novotný
Datum: 00.00.1969
Místo: Valašské Meziříčí

"Šestikolák" E669.2031, LD Spišská Nová Ves, projížděl stanicí ve Valašském Meziříčí a měl za sebou ucelenou soupravu cisternových vozů různých druhů.

Autor: Evžen Stříbrnský, sbírka: Jan Novotný
Datum: 00.00.1969
Místo: Valašské Meziříčí

S osobním vlakem do Vsetína byla zachycena lokomotiva 556.0136. Díky srpnovým událostem roku 1968 byla lokomotiva opatřena terčem s trikolorou na místo původní hvězdy. 2. 6. 1970 opustila Valašsko a byla předána do LD Liberec, kde sloužila až do svého zrušení 11. 9. 1979.

 

Autor: Evžen Stříbrnský, sbírka: Jan Novotný
Datum: 00.00.1969
Místo: Valašské Meziříčí

Než byla na začátku 70. let předána do Jihlavy na dosloužení legendární lokomotiva z továrních fotografií - 556.0145 - sloužila v depu Valašské Meziříčí. V domovské stanici ji zachytil Evžen Stříbrnský během odjezdu s manipulačním vlakem do Hulína.

V Jihlavě byla lokomotiva 556.0145 zrušena 15. 8. 1978.

Autor: Evžen Stříbrnský, sbírka: Jan Novotný
Datum: 00.01.1969
Místo: Valašské Meziříčí

Na přejezdu u dnešního křížení ulic Zámecké a Hranické byla zachycena rozjíždějící se valašská lokomotiva 556.055 s manipulačním vlakem do Rožnova pod Radhoštěm. Mohlo by se zdát, že je to běžná situace, ale není! Do Rožnova pod Radhoštěm řada 556.0 neměla přechodnost a toto je dosud jediný snímek, který neobvyklé nasazení zachytil. Zajímavé je i nahrazení služebního vozu dvounápravovým osobním vozem německé konstrukce. 

Stroj 556.055 o několik let zamířil do Olomouce, kde byl zrušen 13. 6. 1979.

Autor: Evžen Stříbrnský, sbírka: Jan Novotný
Datum: 00.03.1969
Místo: Valašské Meziříčí

V únoru a březnu 1969 byly do Valašského Meziříčí dodávány nové lokomotivy T478.1141 - 144 a 149 - 152. Postupně, po vykonání TBZ, byly nasazovány do oběhů parních lokomotiv, kdy začalo zaškolování personálu dosud zvyklý na parní trakci. Postupné uvádění lokomotiv T478.1 dokonale zachytil autor snímku, kdy se zcela nová T478.1141 setkala se svou starší kolegyní, rovněž výrobkem ČKD, 477.031. Ta byla do Valašského Meziříčí předána 26. května 1967 a setrvala zde až do konce října 1969, kdy se pro ni našla nová práce v hanácké metropoli.

Stroj, jež vykonal TBZ dne 22. 4. 1952, skončil svůj aktivní život zrušením dne 24. 10. 1974. V roce 1976 pak definitivně zanikl.

Autor: Petr Bětuňák, sbírka: Jan Novotný
Datum: 70.léta
Místo: Valašské Meziříčí

Ve výtažné koleji stanice Valašské Meziříčí byla při posunu vyfocena místní T334.0089.