Autor:
sbírka: Josef Motyčka
Datum:
00.00.1965
Místo:
Teplice zámecká zahrada
Lokomotiva 354.7152 byla vyrobena v roce 1917 u První Českomoravské v Praze-Libni jako 429.1996 K.k.St.B. O rok později přešla pod nově vzniklé Československé státní dráhy a později označena jako 354.7152. U ČSD sloužila až do svého zrušení 26. 7. 1967 v LD Nymburk. Ještě v témže roce je předána Vlastivědnému muzeu Nymburk, které však o lokomotivu nikterak nepečuje a v 80. letech je z lokomotivy pouhý vrak. V té době se parta nadšenců rozhodla o postupnou renovaci této unikátní lokomotivy; v roce 1987 byla lokomotiva předvedena veřejnosti jako neprovozní exponát. V roce 1990 je lokomotiva odkoupena organizací KHKD, které v roce 1993 zahájilo její opravu. V průběhu tří let došlo k jejímu zprovoznění - nejprve v Českých Velenicích, později pak v Brně. 21. prosince 1996 byla v Brně-dolním poprvé zatopena, 8. března 1997 pak vykonala novou TBZ.
Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
00.02.1969
Místo:
Teplice zámecká zahrada
V čele manipulačního vlaku Žalany - Řetenice byla zachycena lokomotiva 434.2146. Na první pohled zaujme starou lokomotivní budkou. Po svém zrušení byla 434.2146 převedena na vytápěcí kotel K 686. Po vytápění v Kralupech nad Vltavou byla přemístěna do Vršovic, odkud ji zná velká většina lokomotivních fanoušků. V posledních letech pak více sloužila jako zdroj náhradních dílů pro vršovickou provozní lokomotivu 434.2186. V roce 1995 byla předána k likvidaci jako zubožený vrak.
Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
15.08.1984
Místo:
Teplice zámecká zahrada
S manipulačním vlakem do Žalan byla v Teplicích zámecké zahradě vyfocena "stovka" T466.2100.
Plzeňští strojvůdci © 2012 - 2024
Všechna práva vyhrazena
Poslední aktualizace: 20. 11. 2024
Kontaktní e-mail:
info@strojvedouciplzen.cz
Informace o stránkách
Plán aktualizací