Tábor

Autor: sbírka: Michal Štrublík
Datum: 00.00.1948
Místo: Tábor

Jak snímek napovída, je po únoru 1948 a stroj 464.072 je zachycen ve stanici Tábor se zvlašním salonním vlakem. Lokomotiva začala u ČSD sloužit v průběhu roku 1940. K tomuto stroji ze začátku jeho provozu nemáme moc informací a pokud datace na rubu fotografie je správná, náležela v tomto období výtopně Praha - Vršovice. Nedlouho po té, v roce 1949, opouští Vršovice a novým domovem se stává depo na Smíchově. 25. 11. 1967 opustila Prahu a odešla do Nymburka. Zrušena byla v Havlíčkově Brodě 16. 3. 1976, kam byla předána z Nymburka 4. listopadu 1975.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 00.03.1975
Místo: Tábor

Zánovní "hepeta" E426.0004 se v Táboře chystá na odjezd se smíšeným vlakem do Bechyně.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 18.06.1978
Místo: Tábor

"Rosnička" T334.0051 bola zvečnená v Táboře v polovici júna 1978 pri posune s "bixom".

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 16.09.1978
Místo: Tábor

"Zamračená" T478.1231 ( ex T478.2003 ) se blíží s osobním vlakem k Táboru.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 07.07.1979
Místo: Tábor

"Žehlička" E426.0002 vyčkává ve "šturcové" koleji stanice Tábor na další jízdu s osobním vlakem do Bechyně.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 08.07.1979
Místo: Tábor

Na sklonku svého života byla zachycena 556.0176, která byla dlouhá léta domovem v Táboře. Zrušena byla 21. 3. 1980; zbývalo ji tedy posledních několik měsíců života. Zachycena byla Ladislavem Kroulem, který se v té době vracel z Českých Velenic s nově opraveným "štokrem" 556.0341, který dostal dílny jako jeden z posledních. Ostatně po něm bylo opraveno ještě několik "štokrů", přičemž úplně poslední byl dokončen dva dny před Štědrým dnem 1979. Domů vezla opraveného "štokra" 556.0341 (můžeme vidět část lokomotivy na pozadí 556.0176) lokomotiva T679.1295.

 

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 08.07.1979
Místo: Tábor

Stálicí táborské zálohy byla dlouhá léta lokomotiva T669.0006. Ačkoli to na první pohled nevypadá, patřila v československé čmeláčí historii k těm významnějším. Po vyrobení byla vystavena, jako druhá lokomotiva své řady, na veletrhu v Brně. Po něm se ještě v září 1967 stěhuje, jako vůbec první "čmelák", na jih Čech - do lokomotivního depa České Budějovice. Jižní Čechy "šestka" opustila v červenci 1985 a až do samotného zrušení depa ve Zdicích byla jeho dlouholetou součástí. Zlikvidována byla po svém zrušení na samém začátku listopadu 2006 v kovošrotu v Brně na Dolním nádraží.

 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 01.09.1979
Místo: Tábor

"Brejlovec" T478.3217 odjíždí s rychlíkem z Tábora.