Autor:
Petr Miler
Datum:
00.00.1985
Místo:
Štětí
Stroj E469.2012 čeká na návěst dovolující jízdu do stanice Štětí. Nákladní vlak jel ze směru od Mělníka.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
20.08.2003
Místo:
Štětí
Netypicky - prakticky "drážne" - sfarbená lokomotíva 740.738-0 bola v službách dopravcu Viamont zachytená v stanici Štětí.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
03.02.2012
Místo:
Štětí
Kontejnerový Nex 41383 byl 3.2.2012 vyfotografován v mezistaničním úseku Štětí - Liběchov. Lokomotiva DB 180.020-0 je poslední z dvaceti lokomotiv tohoto typu dodaných ze Škody Plzeň do Německa.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
03.02.2013
Místo:
Štětí
Za stanicí Štětí byl 3. února 2012 zachycen vlak Pn 48739, vedený peršingem 163.013-6.
Autor:
Jiří Škalda
Datum:
16.03.2013
Místo:
Štětí
Jen pár měsíců zbývalo v březnu 2013 strojům ČD Cargo v čelech ucelených vlaků uhlí z Března u Chomutova do Elektrárny Chvaletice. V rámci přechodu Elektrárny Chvaletice k jinému dodavateli uhlí, k Litvínovské uhelné, došlo i k přechodu na dopravce AWT. ČD Cargo tím přišlo o jednu z velmi významných přeprav, čítajících v exponovacných odbobích až 7 párů vlaků za 24 hodin. Na záběru vidíme, stroj 122.014-4 s "řečany" při průjezdu úsekem Štětí - Liběchov.
Autor:
Martin Zeman
Datum:
12.04.2013
Místo:
Štětí
Se směskou Pn 45321 do Nymburka projížděla úsekem Štětí - Liběchov ústecká 122.024-3.
Autor:
Luděk Maxa
Datum:
29.08.2013
Místo:
Štětí
Traťovým úsekem Štětí - Liběchov projíždí "pěkná dřevěnka" 122.015-1. V pozadí vidíme rozsáhlý komplex papíren Štětí. Závod byl založen k 1. lednu 1949 jako národní podnik Papírny Štětí. Následně byla zahájena výstavba nového závodu. První výrobek (šedá strojní lepenka) byla vyrobena v létě 1952. Hlavní technologická část papírny tzv. Nový závod: papírenské stroje 1,2,3 a pytlárna byla zprovozněna v letech 1956–1958. Rotostroj se budoval v letech 1960 až 1968. První novinový papír vyjel z linky 11. května 1963. Tento stroj anglické produkce Black Clawson na výrobu novinového papíru o výrobní šíři 650cm, byl schopen vyrobit 250 tun papíru denně. Na několik let se tak stal Rotostroj největší výrobní linkou ve Střední Evropě. Současně s jeho výstavbou byla vybudována velká brusírna dřeva (tvořená 8 řetězovými brusy Voith hnanými synchronními motory o příkonu 2 MW). V sedmdesátých letech začala rozsáhlá výstavba závodu označovaná jako Štětí II., která zahrnovala sulfátovou celulózku, energetiku, belírnu buničiny a výrobu pytlového papíru včetně rozvoje města (bytové domy, kino, služby, most přes Labe atd.). Roku 1975 byl zprovozněn papírenský stroj č. 5 firmy Beloit vyrábějící pytlový sulfátový papír.