Autor:
sbírka: Roman Libra
Datum:
00.00.1970
Místo:
Ramzová
Olomoucká 464.061 je zachycena na snímku ve stanici Ramzová. Tato lokomotiva byla jednou ze "škodováckých" této řady, která byla vyrobena ve v Plzni. Spadá do série 22 kusů z roku 1939. II. světová válka pak bohužel výrobu těchto spolehlivých strojů zastavila. Po válce v roce 1945 přešly všechny lokomotivy zpět do vlastnictví ČSD a rozběhly se jejich rekonstrukce. V rámci nich pak docházelo k výměně měděných topenišť za ocelové, byly osazeny veľkotrubnaté přehřívače páry (na lokomotivy, které je ještě neměly) a zavedeno jednotné uspořádání trubek parního kotle: 120 žárnic a 26 kouřových trubek. Celková výhřevná plocha kotle byla po úpravě 194 m2, plocha přehřívače 62,1 m2. Od roku 1962 byla pak montována plochá dyšna Giesl a pneumatický odkalovač.
Autor:
Jan Novotný
Datum:
11.03.1993
Místo:
Ramzová
751.041-5 odjíždí s osobním vlakem z nejvýše položené rychlíkové zastávky v ČR - Ramzové (760 m.n.m.).
Autor:
Jan Novotný
Datum:
07.01.1995
Místo:
Ramzová
Působivý zimní záběr "berty" 752.036-4 v čele osobního vlaku byl pořízen poblíž Ramzové.
Autor:
Marek Štěpánek
Datum:
20.08.1995
Místo:
Ramzová
Do nejvýše položené rychlíkové zastávky v ČR, Ramzové, dorazil rychlík z Brna č. 937 "Praděd" a jeho vlaková lokomotiva 749.245-7 si tak odpočine po náročném stoupání.
Autor:
Jan Novotný
Datum:
30.01.1999
Místo:
Ramzová
Ramzová - vrcholova stanice Slezského semeringu a spása topičů. 464.202 právě zdolala poslední stoupání - odlesk pravidelného provozu pro roky 1972/1973.
Autor:
Petr Zgut
Datum:
01.01.2003
Místo:
Ramzová
Ramzová je vrcholovou stanicí, lépe řečeno zastávkou tratě č. 292 (úsek Hanušovice–Jeseník). Horská trať byla vystavěna v l. 1886-88. Bývá označována jako Slezský Semmering. Přízvisko po horské dráze v Rakousku si dalo více podobných tratí. Na snímku autora pak vidíme projíždět nedaleko od Ramzové vlak MOs 3625, který vedl stroj 831.110-2.
Autor:
Martin Nesrsta
Datum:
08.02.2006
Místo:
Ramzová
U ramzovské zastávky byl zachycen osobní vlak 3609, který byl veden " bertou" 749.248-1 a za ní se vezl šumperský "loďák" 831.233-2.