Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
23.05.2009
Místo:
Praha Masarykovo nádraží
Po Karlínském viaduktu vjížděl 23. května 2009 na pražské Masarykovo nádraží osobní vlak z Kralup nad Vltavou, toho dne ještě turnusově vedený elektrickou jednotkou řady 451. Stavba tohoto 1110 metrů dlouhého mostu, spojující pražské Holešovice s Karlínem, byla konsorciem stavebních firem Bratří Kleinů a Vojtěcha Lanny, zahájena na jaře 1846, a pod vedením inženýra Aloise Negrelliho, dokončena v roce 1849. Provoz pravidelných vlaků na něm byl zahájen 1. června 1850, přičemž až do roku 1910 si držel primát nejdelšího mostu Evropy. V roce 1871 byl původní viadukt doplněn ještě 351 metrů dlouhým, taktéž dvoukolejným, spojovacím viaduktem, umožnující bezúvraťovou jízdu z Buben do Libně. Právě v místě jeho napojení byl snímek jednotky 451.002/001 pořízen.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
15.05.2013
Místo:
Praha Masarykovo nádraží
Kolejový triangl pražského Masarykova nádraží opouštěl 15. května 2013 osobní vlak číslo 9642 do Kralup nad Vltavou. DKV Praha v té době disponovalo ještě několika provozuschopnými jednotkami řady 451, mezi nimiž vynikala jednotka 025 / 026, opatřená nátěrem, ve kterém byly z výroby dodávány jednotky první výrobní série (inv. č. 001 - 028).
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
28.10.2014
Místo:
Praha Masarykovo nádraží
Na konci své první provozní sezóny na "Cyklohráčku", jezdícím z Prahy-Masarykova nádraží do Slaného, byla 28. října 2014 při vjezdu na Masarykovo nádraží v Praze zachycena "Esmeralda" 812.613-8 ve spojení s řídícím vozem "Kasandrou" 912.001. Lokomotiva řady 714, vezoucí se v tu chvíli pouze na závěsu, byla na Cyklohráček nasazována v podzimním období v době padání listí, které "Esmeralda" poněkud hůře zvládala.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
24.03.2015
Místo:
Praha Masarykovo nádraží
Nedostatek provozuschopných peršingů řady 162 si 24. března 2015 vyžádal na rychlíku 679 z Děčína do Prahy nasazení letité bobiny 141.012, využívané v té době v Děčíně jako "záloha záloh". V té době 56 let stará veteránka si toho dne na pražském rychlíku ostudu rozhodně neudělala, neboť na pražskou Masaryčku dorazila se zpožděním pouhých dvou minut.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
20.08.2015
Místo:
Praha Masarykovo nádraží
V roce 2015 společnost CZ LOKO Česká Třebová pro finského nákladního dopravce Fennia Rail dodala trojici šestinápravových motorových lokomotiv označených DR 1801 až DR 1803. Jednalo se o novostavbu vzniklou na repasovaném hlavním rámu lokomotivy typu T669/ČME-3. Po zmíněné trojici strojů (pro zkoušky v České republice označených dočasně jako 774.711 až 713), následovala v roce 2016 ještě dvojice stejných lokomotiv, inventárních čísel 104 a 105. Na snímku je na Negrelliho viaduktu (v obvodu stanice Praha Masarykovo nádraží) 20. srpna 2015 zachycena lokomotiva 774.711-6 (DR 1801) odjíždějící do Buben jako vlak Lv 90050. Na cestu do dalekého Finska se vydala jen pár dní na to, dne 1. září 2015.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
12.09.2015
Místo:
Praha Masarykovo nádraží
V Závodech V. I. Lenina v Plzni byl stroj E499.004 vyroben pod výrobním číslem 3070 v roce 1953. Do depa Praha hlavní nádraží byl dodán 28.ledna 1954, aby krátce na to, 12.2., absolvolal v úseku Praha Vítkov - Praha Vysočany TPZ na napětí 1500V. Následně byl od srpna do prosince 1954 zapůjčen ke zkušebním jízdám do Polska. Do depa Spišská Nová Ves se dostává na sklonku léta 1955 a jeho provoz zde je zahájen absolvováním TBZ na napětí 3.000V, která proběhla 2.9.1955. Od července do září 1961 jezdí ve Valašském Meziříčí, následně je předán do Žiliny a v lednu 1962 se objevuje ve stavu depa Praha střed. Od ledna 1963 jezdí v České Třebové, ale počátkem roku 1964 se do Prahy ještě na tři měsíce vrací. Ke dni 16.5.1977 ji českotřebovské depo předává do Ostravy a ta se jí (vyjma období leden 1979 až prosinec 1980, kdy jezdila v Bohumíně) stává domovem až do května 1995. Tehdy byla do Bohumína předána definitivně. Na snímku z 12.9.2015 projíždí kolem karlínských činžáků s vlakem Os 8603.