Praha Masarykovo n.

Autor: David Prause
Datum: 12.08.2008
Místo: Praha Masarykovo n.

Nevábne vyzerajúci "žabotlam" 451.009-5+451.010-3 bol odstavený na Masarykově nádraží v Praze.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 21.08.2012
Místo: Praha Masarykovo n.

Lego 704.018-1 bylo 21. srpna 2012 zachyceno v okamžiku kdy projíždělo po Negrelliho viaduktu obvodem žst. Praha Masarykovo nádraží s neschopnou elektrickou jednotku 452.012/022, kterou stahovalo z Prahy-Buben do depa na opravu.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 15.05.2013
Místo: Praha Masarykovo n.

Měřící vlak Služ 10583, jenž byl součástí měřících jízd na pražských spojkách 15. května 2013, je na snímku zachycen s tehdy ještě vršovickou 749.039-4, jak po Negrelliho viaduktu vjíždí do žst. Praha Masarykovo nádraží.

Autor: David Prause
Datum: 12.06.2013
Místo: Praha Masarykovo n.

Pět let starý záběr nás vrací do doby, kdy byly jednotky řady 451 ještě pravidelně nasazovány v pracovní dny na několik posilových párů osobních vlaků z Prahy do Kralup nad Vltavou. Zde projíždí jednotka 451.019-4+451.020 s odpoledním osobákem okolo historické budovy stavědla nad Křižíkovou ulicí v Karlíně. Budova stavědla bohužel značně utrpěla při požáru v roce 2017, jsou plány na jeho opravu, tak snad se uskuteční.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 27.11.2013
Místo: Praha Masarykovo n.

Jedním z prvních pokusů společnosti ARRIVA o prosazení se do vozby pravidelných osobních vlaků v oblasti Prahy a středních Čech, byla vozba osobních vlaků mezi pražským Masarykovým nádražím a Kralupy nad Vltavou. Během provozu této linky, jejíž zavedení bylo několikrát odkládáno a nakonec nemělo dlouhého trvání, byl u bývalého Stavědla č.4 na Negrelliho viaduktu pořízen snímek 27.11.2013 zachycující průjezd motorové jednotky 845.001 + 945.001 na vlaku Os 2466 "Arriva".

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 23.03.2014
Místo: Praha Masarykovo n.

Provozní osudy motorového vozu 812.613-8, příliš složité nejsou. Jeho prvotní provozní nasazení probíhalo nejprve od března 2002 v DKV Valašské Meziříčí, aby od června 2002 pokračovalo v PJ Rakovník, na jehož vozebních ramenech Esmeralda, vyjma zápůjček do Valmezu a Klatov v roce 2003, jezdila až do června 2012, kdy byla z provozu odstavena. Když byla v listopadu 2012 na odstavení převezena do Loun, vypadalo to, že se nad ní stahují mraky. Zlom ale nastal na jaře 2014, kdy byla předána do PJ Praha Libeň, s určením pro vozbu "Cyklohráčku" do Slaného, na který poprvé oficiálně vyjela 17.5.2014. Než se tak stalo, proběhla 23.3.2014 zkušební jízda Praha - Slaný a zpět, která byla prubířským kamenem po jejím předchozím dlouhodobém odstavení a také její premiérové nasazení na trase do Slaného. Na snímku pořízeném na Negrelliho viaduktu je zmíněná zkušební jízda zachycena při odjezdu z Masarykova nádraží do Slaného, jedouc pod číslem Sv 1.nsl 9782. Na "Cyklohráčku" jezdila až do roku 2018.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 26.03.2014
Místo: Praha Masarykovo n.

Reinkarnací vozů 810.038-0 a 010.233-5 vznikla motorová jednotka 814.044-4 + 914.044-3. Ta se představuje na snímku pořízeném 26. března 2014, na němž je zachycena na vjezdu na pražskou Masaryčku v čele vlaku Sp 1887 z Kladna.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 03.12.2014
Místo: Praha Masarykovo n.

Na 3. a 4. koleji pražského Masarykova nádraží se večer 3. prosince 2014 setkaly dvě elektrické jednotky řady 451. Zatímco souprava 451.002 + 001 chvíli po pořízení snímku odjela s vlakem Os 9650 do Kralup nad Vltavou (což byl tehdy ještě turnusový výkon řady 451), jednotka 451.056 + 098 byla jakožto "vozidlo operativní zálohy" mimořádně nasazena na vlak Os 9347 směr Český Brod.