Autor:
ŠKODA Plzeň, sbírka: Ladislav Kroul
Datum:
00.06.1936
Místo:
Praha Masarykovo n.
Na jedné z méně známých továrních fotografií je v Praze-Hybernském nádraží zachycen stroj 387.032, náležící do sedmé série, tj. 10Lo7. Vzhledem ke krizi byla právě pátá a šestá série objednávána u Škody Plzeň jen po dvou kusech, přičemž až v pokrizových letech se dodávky nových lokomotiv opět rozjely naplno.
Stroj inventárního čísla 32 byl vyroben pod výrobním číslem 812 v roce 1936. Jeho tovární zkouška byla provedena 18. 6. 1936 a již 25. 6. byl prozatimně převzat ČSD. Společně s tendrem 930.101 od 25. 6. náležel do výtopny Praha Mas. n.; 15. července 1936 pak vykonal Technicko-bezpečnosní zkoušku.
Válku přečkal ve službách ČMD, aby Prahu definitivně opustil až v červenci 1955, kdy odjel do Nových Zámků. O dva měsíce později se pak přesunul do Přerova, kde slouží až do roku 1972; 12. 10. 1972 je pak zrušen s tendrem 930.107. 16.11.1972 je vojáky přesunut k vytápění vojenské (sovětské) posádky v Olomouci.
Autor:
Jaroslav Březina, sbírka: Josef Motyčka
Datum:
00.00.1968
Místo:
Praha Masarykovo n.
Na stroj 387.010 jsme vzpomínaly už v předchozích dvou příspěvcích k lokomotivám 387.003 a 387.007. Jeho provoz se započal v Přerově a v osmidenním turnusu byl ovládán strojvedoucími Františkem Kyasem a Josefem Konečným, k nimž patřili topičové Dokoupil-Šišák a Kuchyňka-Zdražil. Přerov opustil až po válce dne 20. února 1947, kdy přešel do výtopny Vršovice-Nusle. Na pár měsíců se objevil i v Nových Zámcích, aby se v roce 1955 vrátil do Přerova. V roce 1957 byl krátce zapůjčen do depa Bohumín a v létě 1963 pak do Horních Heršpic. 1. srpna 1964 definitivně opustil rodný Přerov a jeho domovem se stalo Brno - nejprve Horní Heršpice a po reorganizaci Brno-dolní. Na konci května 1965 změnil opět svou služebnu a začal jezdit pod depem Chomutov. Zde získal tendr 935.0144, se kterým 14. 12. 1967 přechází, tentokrát již naposledy, do depa Děčín. Zde jezdil lehce rozeznatelný... Krom dyšny Kylchap a tendru 935.0 jezdil s německými svítilnami a uzávěrem dýmničních dveří s třemi oválnými otvory. 11. 6. 1971 byla 387.010 i s tendrem 935.0144 u ČSD zrušena a předána k likvidaci do Kovošrotu Česká Lípa - po 41 letech poctivé služby.
Autor:
Ivan Šnábl
Datum:
80. léta
Místo:
Praha Masarykovo n.
Na nádraží Praha-střed vznikla v 80. letech momentka při které jsou zachyceni železničáři a zároveň i bratislavská "gorila" ES499.0003. Typický obrázek této doby, kdy byla dodržovaná ústrojová kázeň strojvedoucích, kde nemohla chybět ani kravata.
Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
05.06.1973
Místo:
Praha Masarykovo n.
Na ďalšiu prácu v stanici Praha-střed vyčkávali dve "ťapky", jedna z nich bola T458.1066.
Autor:
Josef Motyčka, sbírka: Ladislav Kroul
Datum:
01.02.1981
Místo:
Praha Masarykovo n.
Ještě 9 let zbývalo dnešní stanici Praha Masarykovo nádraží označení Praha střed. Na snímku vidíme posunovat stroj E499.1028. jako zajímavost k označení stanice uveďme, že název Masarykovo nádraží byl uveden mezi lety 1919 - 1940, do roku 1945 neslo název Hybernské nádraží, aby se znovu přejmenovalo na Masarykovo. Od 1. 1. 1953 do konce roku 1989 označené jako "střed".
Autor:
Ivan Šnábl
Datum:
00.00.1985
Místo:
Praha Masarykovo n.
Ve stanici Praha-střed byl pořízen snímek lokomotivy T478.1147.
Autor:
Ivan Bednařík
Datum:
14.06.1985
Místo:
Praha Masarykovo n.
Na nádraží Praha-střed posunovala dne 14.6.1985 domácí "žehlička" E458.1002.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
28.06.1985
Místo:
Praha Masarykovo n.
Stanice Praha-střed a "zamračená" T478.2002. Obvyklý obrázek z 80. let, dnes již ovšem historická fotka.