Autor:
Josef Motyčka
Datum:
10.10.1977
Místo:
Praha hl.n.
25. března 1947 vykonala Technicko-bezpečnostní zkoušku lokomotiva 534.0374 a o tři dny později byla přidělena výtopně Žilina. Do depa Praha-Vršovice přešla v listopadu 1961. 23. února 1965 byla navrácena zpět do provozu po provedené LG opravě v Plzni, ale nyní nově s dyšnou Giesel. Od 18. 2. 1975 se lokomotiva objevuje v depu Kladno. V říjnu 1977 je k vytápěcím účelům přesunuta do Vršovic. 26. listopadu 1977 došlo u lokomotivy k závažné mimořádné události, kdy praskl obvodový svár parojemu přímo v Praze na hlavním nádraží. Ten byl tlakem vystřelen a dopadl na čtvrté nástupiště. Mimořádnost se obešla bez zranění, ale měla dalekosáhlý důsledek. V listopadu 1977 je zakázáno využívat k vytápění parních lokomotiv na pražském hlavním nádraží a Masaryčce. Rovněž byly všechny lokomotivy 534.03 se svařovanými parními dómy odstaveny a musely projít mimořádnými kotlovými prohlídkami. 534.0374 byla po této události odtažena do Kladna a 15. května 1978 odeslána do Zdic k likvidaci.
Autor:
Josef Mandys
Datum:
00.00.1979
Místo:
Praha hl.n.
Zánovní chomutovský stroj T478.3266 byl zvěčněn v roce 1979 během obratu na pražském hlavním nádraží. Vyroben byl v ČKD Praha před čtyřmi roky, v roce 1975 a obdržel výrobní číslo 9502.
Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
18.06.1982
Místo:
Praha hl.n.
E458.1009 na výkonu "E1" na pražském hlavním nádraží.
Autor:
Ladislav Němec
Datum:
03.08.1983
Místo:
Praha hl.n.
Na točně již zaniklého depa na nádraží Praha-střed pózovala poslední vyrobená "nulková bobina" E499.0100.
Autor:
Zdeněk Nantl
Datum:
20.10.1983
Místo:
Praha hl.n.
Na pražském hlavním nádraží byla dne 20.10.1983 vyfocena jednotka EM475.1025+EM475.1026, kterou ještě čekalo dalších neuvěřitelných 35 let služby na příměstských tratích okolo Prahy.
Autor:
Ivan Šnábl
Datum:
00.11.1983
Místo:
Praha hl.n.
Na pražském hlavním nádraží byla nachystána k nasazení "dvaašedesátka" M262.0230.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
20.06.1984
Místo:
Praha hl.n.
Provozní ruch pražského hlavního nádraží s "bobinou" E499.0078 zaznamenal autor v 80. letech. Tehdy byly lokomotivy této řady každodenním jevem nejen v Praze.
Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
27.03.1985
Místo:
Praha hl.n.
Na pražském hlavním nádraží sa stretla "žehlička" E458.1013 s "banánom" E499.2002.