Praha-Vysočany

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.00.1970
Místo: Praha-Vysočany

Poblíž stanice Praha - Vysočany jede stroj 464.035. Jeho poslední služebnou bude Hradec Králové, kde dosloužil v roce 1978!

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.00.1970
Místo: Praha-Vysočany

V plné rychlosti projížděla kolem autora lokomotiva 464.068. Namířeno má do Prahy - Vysočan, přičemž jen nedlouho před pořízením snímku odjela z pověstného, krásného a zároveň dnes zaniklého nádraží Praha-Těšnov.

 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.00.1970
Místo: Praha-Vysočany

Dlouhá léta byla řada 464.0 typická pro nádraží Praha-Těšnov. Zajížděly sem i stroje této řady z depa Jihlava, přičemž v turnusu pro šest strojů (r. 1959) byly nasazovány vždy dvě zástupkyně příbuzných řad 464.0, 464.1 a nejmodernějších 464.2. Krátce po průjezdu lokomotivy 464.043 uhání 464.047 se svým vlakem do Vysočan. 

 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 2.pol.90.let
Místo: Praha-Vysočany

"Čmeláci" byli několik desetiletí běžně nasazovaným vozidlem na tratích okolo Prahy, jedním z nich byl i 770.068-5, který byl zachycen ve Vysočanech.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.00.1971
Místo: Praha-Vysočany

V listopadu roku 1943 přešla do Jihlavy lokomotiva 464.070; náležela do turnusu pro osobní vlaky mezi Jihlavou, Brnem a Prahou-Těšnovem. 1. 7. 1966 její jihlavská kapitola skončila - vlivem elektrifikace je přesunuta do Nymburka, kde dál vozí své osobní vlaky přes Lysou nad Labem do Prahy - Těšnova. A právě na těchto nymburských výkonech byla zachycena Ivanem Šnáblem. Její provoz do Těšnova však již pěl labutí píseň a pro úbytek výkonů je nakonec v červenci 1975 přesunuta do Kolína. Zde dosloužila v druhé polovině roku 1976 a 10. 12. 1976 byla zrušena; 13. ledna 1977 byla převedena na vytápěcí kotel K 669.

 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.00.1971
Místo: Praha-Vysočany

Na hradle Černý Most zachytil náš bývalý kolega Ivan Šnábl stroj 464.026. Ten začal svůj život ve výtopně Česká Lípa a přes Masarykovo n., Prahu-Smíchov, Ostravu, Cheb, Horní Heršpice, Vrútky, Turnov a nakonec Letohrad dosloužil 14. 10. 1978, kdy byl zrušen. Zanikl v Kovošrotu Kladno-Dříň.

 

Autor: Josef Motyčka
Datum: 25.05.1978
Místo: Praha-Vysočany

Při posunu ve Vysočanech zachytil Josef Motyčka třiatřicátou "Bobinu" depa Česká Třebová. Jen o rok později, 18. dubna 1979, přešla pod depo Olomouc. 31. prosince 1980 byla poškozena při prudkém najetí v Zábřehu na Moravě, ale byla opravena. Smůla však tento stroj provázela dál - 15. října 1981 byla v Zábřehu na Moravě znovu poškozena, když najela na konec nákladního vlaku. Tato srážka již byla osudná a 21. 12. 1981 byla v Olomouci zrušena. V následujících měsících byla využita jako zdroj náhradních dílů v LD Ostrava. V roce 1983 došlo k přesunu do Košic, kde byla využita k opravě stroje E499.0064

 

Autor: Jan Novotný
Datum: 00.06.1984
Místo: Praha-Vysočany

Na nádraží v Praze-Vysočanech vyfotil pan Jan Novotný "tyristorku" E458.1014, náležící tou dobou do stavu LD Praha-střed.