Autor:
sbírka: Michal Štrublík
Datum:
00.00.1934
Místo:
Praha-Vršovice
V roce 1928 byla v První českomoravské vyrobena lokomotiva 446.007. Po přidělení do výtopny v Nuslích prošla přeznačením na 456.007. Praze a jejím výtopnám byla věrná až do roku 1955, kdy došlo k předání do Zvolena. Od roku 1961 střídavě přecházela mezi Košicemi a Prešovem, přičemž v roce 1965 již naposled přešla do Košic. V Košicích proběhlo její zrušení dne 30. 7. 1969. O více jak rok později byla předána k likvidaci.
Autor:
Ivan Šnábl
Datum:
18.09.1978
Místo:
Praha-Vršovice
První zkušební jízda 498.106 po opravě v Českých Velenicích dne 7. 9. 1978 nedopadla na výbornou, a tak si "brněnští" pro svou novou 498.106 museli dojet ještě jednou - 18. září 1978 byla lokomotiva převzata z dílen České Velenice do provozu pod hlavičkou depa Brno-dolní. Ivan Šnábl zachytil zmíněný stroj ve stanici Praha - Vršovice za doprovodu E458.0029.
Autor:
Ivan Šnábl
Datum:
25.03.1979
Místo:
Praha-Vršovice
V pražském uzlu nedaleko stanice Praha Vršovice, byl pořízen záběr na stroj E669.1105, který provážel jeden z mnoha nákladních vlaků.
Autor:
Ivan Šnábl
Datum:
25.03.1979
Místo:
Praha-Vršovice
Jarní sluníčko v březnovém dni roku 1979 se zvolna opírá do šestikola E669.1117, které přiváží do Prahy-Vršovic jeden z mnoha nákladních vlaků co sem od Malešic toho dne jely.
Autor:
Ivan Šnábl
Datum:
25.03.1979
Místo:
Praha-Vršovice
Jarní sluníčko v březnovém dni roku 1979 se zvolna opírá do šestikola E669.1076, které přiváží do Prahy-Vršovic jeden z mnoha nákladních vlaků co sem od Malešic toho dne jely.
Autor:
Ivan Šnábl
Datum:
25.03.1979
Místo:
Praha-Vršovice
Netlumený "sergej" T679.1030 vyrazil s nákladním vlakem z Prahy-Vršovic ku Malešicím a právě podjede trať do Hostivaře.
Autor:
Ivan Šnábl
Datum:
19.01.1980
Místo:
Praha-Vršovice
U Prahy-Vršovic byla zachycena dne 19.1.1980 "polomáčená" EM475.1062.
Autor:
Ivan Šnábl
Datum:
19.01.1980
Místo:
Praha-Vršovice
13. 6. 1979 byla administrativně zrušena poslední provozní lokomotiva řady 477.0 - stroj 477.043. Po svém zrušení v Kolíně byla lokomotiva 477.043, v roce 1979, prodána mimo ČSD do vlastnictví malešické teplárny, kde byla ihned vyvíjena aktivita k provedení opravy lokomotivy do provozního stavu. V prosinci 1979 byla přistavena k provedení opravy v rozsahu Lv do dílen České Velenice, které v té době končily s opravou parních lokomotiv, a právě 477.043 měla být tou úplně poslední. Naštěstí to nebyla pravda a i v následujících letech probíhaly další opravy parních lokomotiv. 4. ledna 1980 proběhla první zkušební jízda po stanici v Českých Velenicích a 19. 1. 1980 byl zaveden zvláštní parní vlak s nově opravenou soukromou 477.043 v čele z Českých Velenic do Prahy-Vršovic. 15. května 1980 vykonala svou druhou Technicko-bezpečnostní zkoušku pod dohledem zkušebního komisaře Ing. Jindřicha Hály.