Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
05.07.2006
Místo:
Praha-Vítkov
Stroj původního označení E499.2023 vyrobila Škoda Plzeň v roce 1978 pod výrobním číslem 7170 a ČSD ji převzaly ke dni 31.8.1978. Do provozu v depu Praha střed byla nasazena po technicko bezpečnostní zkoušce, která proběhla až ke dni 19.1.1979. Po fatální nehodě stroje 151.018 ve Studénce, ke které došlo 8.8.2008, bylo rozhodnuto zničenou 151.018 nahradit jinou, nově zrychlenou lokomotivou, a volba padla právě na 150.023-0. Ta byla v DPOV Přerov následně upravena a zrychlena, přičemž na ní byly dosazeny například původní nápravové převodovky ze 151.018. Po této rekonstrukci byla "třiadvacítka" přeznačena na 151.023-9. Na snímku pořízeném 5. července 2006 vjíždí ještě ve své původní podobě do výhybny Vítkov v čele vlaku R 756 "Klidná síla".
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
13.08.2006
Místo:
Praha-Vítkov
Historie provozu lokomotivní řady 755 u Českých Drah, později u ČD Cargo, se začala psát v červnu 2005. Oba prototypové stroje byly tehdy dodány do DKV Praha, které je v provozním středisku Kladno začalo nasazovat v TS 701 na vozbě vlaků s vápencem z Nučic do Kadaně. Provozní kariéra těchto strojů se po celou dobu odehrávala výhradně v nákladní dopravě, s jedinou vyjímkou, v podobě několika dnů okolo víkendu 12. a 13. srpna 2006. Během něho byla lokomotiva 755.002 za účelem odzkoušení přenosu signálů UIC-kabelem zkušebně nasazena do osobní dopravy. Například v sobotu 12.8. udělala výlet s párem rychlíků 794 / 795 do Sušice a zpět, aby druhý den, 13.8.2006, vyrazila v čele R 942 do Tanvaldu. Její návrat z Tanvaldu proběhl na R 1441, na kterém byla zachycena na vjezdu do tehdy ještě fungující výhybny Vítkov.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
23.05.2007
Místo:
Praha-Vítkov
Pražským Vítkovem viezla v máji 2007 svoj rýchlik lokomotíva 163.065-6.
Plzeňští strojvůdci © 2012 - 2024
Všechna práva vyhrazena
Poslední aktualizace: 20. 11. 2024
Kontaktní e-mail:
info@strojvedouciplzen.cz
Informace o stránkách
Plán aktualizací