Autor:
David Prause
Datum:
18.06.2005
Místo:
Praha-Bubny
Pantografová jednotka 451.099-6+451.027-7 postáva v teplom letnom dni na "vyprahnutej" stanici v Bubnech.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
01.04.2006
Místo:
Praha-Bubny
Rok 2023 byl přelomovým v historii železniční stanice Praha- Bubny. Po mnoha letech odkladů došlo k zahájení její radikální modernizace a přestavby, znamenající zánik bubenského nádraží v podobě, jaké jsme ho po celou dobu existence znali. Přitom právě toto nádraží patřilo k významným vlakotvorným stanicím pražského uzlu, stejně tak i zdejší výtopna, kam v době parní trakce zajížděla na zbrojení a provozní ošetření "vysoká kola" ze sousední Masaryčky, rozhodně nepatřila k provozně druhořadým depům. Časy se ovšem mění a s ním se mění i bubenské nádraží. Budovy bývalé výtopny buštěhradské dráhy, viditelné u pravého okraje snímku, byly mezi prvními, co šly v rámci přestavby stanice počátkem roku 2023 k zemi. Na snímku pořízeném v sobotu 1. dubna 2006 se z 13. koleje rozjíždí hydra 854.034-6 s osobním vlakem 2509, z dnes už asi nezjistitelných důvodů mimořádně sestaveného z dvojice přívěsných vozů řady 010.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
24.04.2006
Místo:
Praha-Bubny
Ještě v roce 2006 používala traťová distance sídlící ve stanici v Praze-Bubnech motorového "puklíka" 701.481-4. Ten byl na její základně, situované do prostor bývalé výtopny někdejší Buštěhradské dráhy, vyfotografován 24. dubna 2006.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
24.04.2006
Místo:
Praha-Bubny
Stanicí Praha-Bubny projela 24. dubna 2006 v čele rychlíku 834 "hydra" 854.033-8 a váhavě začíná nabírat rychlost do stoupání do pražských Dejvic.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
26.04.2006
Místo:
Praha-Bubny
Snímek "leštěnky" 742.169-6 vznikl 26. dubna 2006 při jejím zastavení před výpravní budovou ve stanici Praha-Bubny.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
00.08.2006
Místo:
Praha-Bubny
Během sestavy odpoledního manipuláku z Prahy-Buben do Prahy-Libně, byl v srpnu 2006 v prvně jmenované stanici pořízen snímek "bertovce" 752.001. Jak dokládá štítek za jeho čelním oknem, tento stroj byl tehdy turnusově nasazován na dispečerku "S-13".
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
00.08.2006
Místo:
Praha-Bubny
Během rekontrukce motorového vozu 810.613 na 812.613, vznikla myšlenka vytvořit k němu shodný řídící vůz. Jeho rekonstrukci provedly na vlastní náklady dílny Pars nova v Šumperku a byl k tomu využit zrušený přípojný vůz 010.171. Poprvé byl nově vzniklý řídící vůz 912.001 veřejnosti představen na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně v září 2002. Během zimy 2002 / 2003 proběhly jeho zkoušky na ŽZO Velim a 7.6.2003 začal společně s motorovým vozem 812.613 jezdit na osobních vlacích mezi Zábřehem na Moravě a Šumperkem. Už během léta 2003 se tato souprava objevuje na výkonech DKV Valašské Meziříčí, aby koncem roku 2003 byla předána do Rakovníka, kde pak dlouhé roky jezdila. Zajímavostí je, že ač motorový vůz byl v majetku ČD, vůz řídící byl původně v majetku firmy Pars nova a Českými drahami byl odkoupen až v době, kdy jezdil v Rakovníku. Právě na působení "Esmeraldy" a "Kasandry" v depu Rakovník je vzpomínkou tento snímek, zachycující je v srpnu 2006 ve stanici Praha-Bubny.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
09.08.2006
Místo:
Praha-Bubny
Vzhledem k minimálnímu rozsahu zatrolejování se ve stanici Praha Bubny lokomotivy závislé trakce v kolejové skupině zvané "Buštěhrad" vyskytovaly pouze vyjímečně. Na snímku z 9. srpna 2006 je zachycena jedna z mála vyjímek, dokonce v podání neměcké lokomotivy 180.011-9 DB, čekající na vyložení soupravy chladicích vozů Interfrigo, v té době ještě jednou týdně zajíždějících do Prahy Buben na vykládku banánů z německého přístavu Bremerhaven.