Autor:
Zdeněk Nantl
Datum:
20.04.1976
Místo:
Plzeň hl.n.
Druhá polovina 70. let na plzeňském Gottwaldově nádraží a tehdy ještě zcela běžná situace, kdy zánovní "brejlovec" T478.3218 přihlížel odjezdu parní lok. 464.025, ovšem definitivní střídání stráží nastalo až za 4 roky. Za povšimnutí stojí ještě ručně házené výměny a "véčka". Autor fotografoval z prostoru dnešního stavědla "Radbuza".
Autor:
Zdeněk Nantl
Datum:
30.07.1976
Místo:
Plzeň hl.n.
Na plzeňském Gottwaldově nádraží byl s nákladním vlakem zachycen zánovní stroj S499.0221. Počáteční nasazení i v nákladní dopravě potvrdilo univerzálnost těchto lokomotiv.
Autor:
Zdeněk Nantl
Datum:
07.09.1976
Místo:
Plzeň hl.n.
Ačkoli svůj život 534.0306 zahájila provozem ve výtopně Vrútky, svůj konec prožívala ve svém rodném městě, kam zajížděla jako jedna z posledních z PLD Klatovy. Do Klatov přišla 22. ledna 1975 z Ostravy, kde byla v té době uvolněna pro postupně slábnoucí potřebu parních lokomotiv. Součástí provozu klatovských kremáků byl i posun na Gottwaldově nádraží v Plzni, při kterém byla zachycena fotografem Zdeňkem Nantlem.
18. dubna 1978 kotlově propadla a 22. května 1978 byla u ČSD zrušena. Zanikla v kovošrotu v Českých Budějovicích.
Autor:
Zdeněk Nantl
Datum:
07.09.1976
Místo:
Plzeň hl.n.
S499.1021 byla vyfocena 7.9.1976 na plzeňském Gottwaldově nádraží. Má na sobě ještě domovenku depa v Brně-Maloměřicích, ale čeká ji přesun pod LD České Budějovice.
Autor:
Zdeněk Nantl
Datum:
07.09.1976
Místo:
Plzeň hl.n.
"Zamračená" T478.1100 pomáhala na přípřeži 475.175 s osobním vlakem ze stanice Plzeň-Gottwaldovo n. Vlak byl zastižen na 10. koleji na sudé straně stanice. Přesně o necelých třicet let zde vzniklo nové nástupiště a z desáté i dvanácté koleji se staly tzv. "šturcové" koleje.
Autor:
Zdeněk Nantl
Datum:
10.09.1976
Místo:
Plzeň hl.n.
"Laminátka" S499.1021 stála v čele rychlíku ve stanici Plzeň-Gottwaldovo n. Má 6 roků od vyrobení a již je po dílenské opravě a v novém laku.
Autor:
Miroslav Kubelka, sbírka: Jiří Šenk
Datum:
00.00.1977
Místo:
Plzeň hl.n.
475.1144 zasvětila skoro celý svůj život Slovensku - po vykonání TPJ v červenci 1951 byla zařazena do stavu depa Zvolen, kde setrvala až do 22. 11. 1967, kdy byla přeřazena do Plzně. Ke konci provozu patřila PLD Domažlice a až do odstavení na jaře 1977 (zrušena 15. 6. 1977) byla nasazována na Os 7405/7416; do podzimu 1976 střídavě s 498.103.
Autor:
Josef Motyčka
Datum:
22.03.1977
Místo:
Plzeň hl.n.
Je rok 1977 a pára je již definitivně na konci své etapy u ČSD. Lokomotivy řady 464.0 z kolejí postupně mizí a baštou jejich provozu se stává depo Klatovy, kde společně s Kremáky slouží takřka do samotného konce parního provozu. Mezi klatovské stroje patřila dlouhé roky i lokomotiva 464.039. Svůj život započala 9. září 1937, kdy byla předána do služeb ČSD ve výtopně Chomutov. Před započetím druhé světové války se objevuje v Praze a zde střídá jednotlivé služebny. 1. května 1953 odešla do depa Rakovník, 9. 7. 1957 pak do Zdic. 27. 12. 1967 se naposledy přesouvá do depa Klatovy, kde slouží až do svého zrušení 12. 12. 1978 a vzhledem k žalostnému stavu kotle je odeslána k likvidaci do kovošrotu ve Zdicích 1. října 1979.