Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
14.05.1998
Místo:
Plzeň hl.n.
Dlouhodobý plzeňský "dříč" řady 771, čmelák číslo 771.102-1, zachycený na sudých kolejích hlavního nádraží v Plzni čeká na další pokyn k posunu. Dlouhou dobu jsme se s ním mohli setkávat na 4.záloze seřaďovacího nádraží, kde vytahoval těžké vlaky směrovaných například do Prahy.
Autor:
Ing. František Bartoš
Datum:
15.05.1998
Místo:
Plzeň hl.n.
Brejlovec 754.020-6 odstavený před dalším výkonem na "polu" v Plzni hl.n.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
02.07.1998
Místo:
Plzeň hl.n.
Tento stroj neodmyslitelně patří do řad plzeňských "tranzistorů". Jak už naznačuje číselné označení, tato lokomotiva dostala přezdívku "Mazda". Na snímku pózuje v čele nákladního vlaku ve stanici Plzeň hlavní nádraží.
Autor:
Jan Bořík
Datum:
09.07.1999
Místo:
Plzeň hl.n.
Poněkud „temná” 242.264-0 čeká dne 9. července 1999 na odjezd svého vlaku v žst. Plzeň hl.n.
Autor:
Jan Bořík
Datum:
28.11.1999
Místo:
Plzeň hl.n.
S uhelným vlakem do elektrárny v bavorském Schwandorfu opuští plzeňský železniční uzel elegantní dvojče 753.073 + 753.211, dne 28. 11. 1999 běžná provozní situace.
Autor:
Ing. František Bartoš
Datum:
00.00.2000
Místo:
Plzeň hl.n.
Jedno období svého provozního života nesla lokomotiva 242.231-9 netradiční celočervený nátěr se žlutým proužkem.
Autor:
Ing. František Bartoš
Datum:
10.02.2000
Místo:
Plzeň hl.n.
"Plecháč" 242.216-0 při posunu po druhé koleji ve stanici Plzeň hl.n.
Autor:
Jan Bořík
Datum:
19.04.2000
Místo:
Plzeň hl.n.
Dne 19. dubna 2000 přijíždí do Plzně hl.n. průběžný nákladní vlak od Českých Budějovic. V čele vidíme lokomotivu 240.108-1. V pravé části snímku vidíme kousek dnes už bývalého stanoviště "fara". V pozadí snímku pak vidíme cihlový komín výšky 46 m, patřící bývalé továrně na dráty. Tu založili v roce 1872 Richard Hirsch a Carl Tuschner továrnu na strojní výrobu drátěných hřebíků z taženého drátu, později svýroba rozšířila na ostnatý drát, pletivo, drátěnky i elektrody. V roce 1944 se výroba přestěhovala do Vochova a po válce podnik přavzaly Československé stavební závody. Od roku 1951 se prováděla oprava a údržba stavebních strojů, později i výroba některých náhradních dílů, opravy vysokozdvižných vozíků, pojízdných kompresorů a multikar apod. Podnik skončil v roce 1997 a o šest let později byly jeho pozůstatky zdemolovány. ( zdroj: PLZEŇSKO, aut. J. Hučka; Baset - 2008 ).
Informace ke komínu zde: www.koda.kominari.cz/?action=karta&cislo=0373