Plzeň

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 21.06.1997
Místo: Plzeň

V sobotu 21. června 1997 se v plzeňské Škodovce konal den "Den otevřených dveří", který proběhl dnes už těžko opakovatelným způsobem. Zpřístupněn byl nejen areál škodovky jako celek, ale i výrobní haly jednotlivých provozů, přičemž pohyb po Škodovce nebyl nikterak omezován a návštevníci se mohli individuálně podívat téměř všude, což je optikou dnešní doby, kdy jsou podobné akce "sešněrovány" použítím desítek metrů plotů, zábran a vymezovacích pásek, už téměř nepředstavitelné. V hale lokomotivky byly tehdy rozpracovány budoucí lokomotivy 184.503 a 184.504-9 (vpravo), stejně tak jako u levého okraje snímku viditelný první prototyp tramvaje Škoda Astra 03T0, později provozovaný u Dopravního podniku města Plzně pod evidenčním číslem 300.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 17.05.2000
Místo: Plzeň

Traťovácka 710.098-5 z TSS Starý Plzenec bola zachytená v Plzni.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 28.11.2015
Místo: Plzeň

Dne 28.12.1963 byla v plzeňské Škodě dokončen prototyp lokomotivy továrního typu 32E, výrobního čísla 4804. S trvalým výkonem 4620 kW se v té době jednalo o nejvýkonnější stroj ze škodovky, určený pro dopravu osobních i nákladních vlaků. Její zkoušky na síti ČSD probíhaly na trati Plzeň - Horaždovice předměstí, do sériové výroby se ale nakonec dostala odlehčená čtyřnápravová verze, označená u dodávek pro ČSD řadou S 489.0. Šestinápravový prototyp S 699.001 byl v červnu 1965 zkoušen v Bulharsku na trati Gorna Orjachovica–Ruse, aby byl 12.12.1965 prodán VÚŽ a se zvýšenou rychlostí (160 km/h) a výkonem (4 920 kW) byl provozován na zkušebním okruhu v Cerhenicích až do 21.1.1981, kdy na něm došlo k zahoření, Opraven už nebyl, po sedmi letech chátrání v depu v Brně Maloměřicích byl v roce 1998 přepraven do rodné Plzně, kde podstoupil renovaci do vystavovatelného stavu a stal se jedním z exponátů Techmania Science Center, kde byl vyfotografován 28.11.2015.