Autor:
Ivo Raab
Datum:
05.10.1984
Místo:
Otrokovice
Dne 5. 10. 1984 byl jízdou zvláštního vlaku zahájen elektrický provoz na úseku Hulín - Otrokovice. Slavnostní vlak s prototypem ES499.1002 z LD Jihlava byl ovšem vypraven v opačném směru. Ve výchozí stanici Otrokovice jej vidíme během slavnostního přestřižení pásky. Vzápětí začal zklušební elektrický provoz od Přerova, ať už starších stejnosměrných lokomotiv, anebo postupně oživovaných lok. ř. ES499.1 z ověřovací série.
Autor:
Ivo Raab
Datum:
01.06.1985
Místo:
Otrokovice
S manipulačním vlakem do Gottwaldova byla v Otrokovicích k odjezdu nachystána místní dvojice "pilštyků", kdy v čele vlaku byl T466.0015.
Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
18.08.1987
Místo:
Otrokovice
Lokomotiva od manipulačního vlaku v podání stroje T466.0270 ve stanici Otrokovice.
Autor:
Ivan Bednařík
Datum:
27.03.1988
Místo:
Otrokovice
Do otrokovického depa byla přetažena na prohlídku po nehodě T458.1197, zmíněná lok. při posunu prorazila zarážedlo a zůstala vztyčená nad místní řekou Dřevnicí.
Autor:
Ivan Bednařík
Datum:
00.00.1990
Místo:
Otrokovice
Při cestě po opravě ze ŽOS Šumperk byly v Otrokovicích zdokumentovány motorové vozy 810.067-9 a 892.088-6.
Autor:
Ivan Bednařík
Datum:
00.09.1991
Místo:
Otrokovice
Dvojice přerovských "es", v čele s 363.003-5, projížděla okolo parní lokomotivy 524.1110, která tu byla na zkušební jízdě po opravě v LD Přerov.
Autor:
Ivan Bednařík
Datum:
00.09.1991
Místo:
Otrokovice
Z Otrokovic se v čele zvláštního rychlíku do Břeclavi rozjíždí legendární libeňský "albatros" 498.022.
Autor:
Ivan Bednařík
Datum:
00.03.1992
Místo:
Otrokovice
Sbírka parních lokomotiv NTM v Kolíně byla postupně rozpuštěna - 422.025 odešla do Děčína, 354.1217 byla po vyvazovací opravě dál udržována v depu Brno-dolní a nakonec 475.1142 v roce 1991 odešla do Přerova, kde se nedlouho po předání začínají práce na jejím zprovoznění. Po závazu kotle, opraveného mimo rám v dílnách České Velenice, byla v březnu 1992 zprovozněna. Snímek Ivana Bednaříka zachycuje její první zkušební jízdu při rozjezdu ze stanice Otrokovice. Za regulátorem v té době stál strojvedoucí Arnošt Drábek, který si tak opět mohl zavzpomínat na jízdy s jeho turnusovou 475.1141. 4. dubna 1992 byla lokomotiva poprvé předvedena veřejnosti na parním festivalu v rakouském Strasshofu.