Autor:
Radomír Březina
Datum:
80. léta
Místo:
Otrokovice
V otrokovické strojové stanici se sešli oba zástupci hlavních řad nasazovaných v dané době na trať do Vizovic, jmenovitě M152.0507 a T466.0013.
Autor:
Miroslav Paulíček, sbírka: Aleš Krška
Datum:
Konec 60.let
Místo:
Otrokovice
Až na pět let strávených v depu Leopoldov byl stroj 534.0446 věrný Moravě. Svůj život zahájil v Břeclavi a přes Leopoldov a Brno se od 5. května 1965 objevoval v depu Bohumín, kam byl předán z Veselí nad Moravou. Při provozu na severu Moravy lokomotiva několikrát vystřídala depa Bohumín a Ostrava. Naposledy byla na začátku dubna 1978 předána z Bohumína do Ostravy, kde sloužila v depu na Báňské dráze. 11. 9. 1979 byla lokomotiva zrušena a pro dobrý stav kotle dál využívána k vytápěcím účelům jako vytápěcí kotel K 731.
Autor:
Ivan Bednařík
Datum:
2.pol. 80.let
Místo:
Otrokovice
"Bobina" E499.0015 čekala v Otrokovicích na přistavení do čela některého z nákladních vlaků.
Autor:
Ivan Bednařík
Datum:
2. pol. 80. let
Místo:
Otrokovice
V zasněžené otrokovické stanici posunoval místní "pilštyk" T466.0214. Za ním je zřetelná kancelářská budova místní továrny na pneumatiky, která tou dobou měla název Rudý říjen.
Autor:
Ivan Bednařík
Datum:
80. léta
Místo:
Otrokovice
V místním depu byla za mrazivé noci zachycena průmyslovka ČKD CS 350 továrního čísla 2641. Patřila k jedněm z prvních tohoto typu pro průmysl v ČKD. V tovární dokumentaci je uvedena informace, že byla vyrobena a předána podniku "Cukrovar a rafinérie cukru" v Uherském Hradišti. Dokumentace však mnohdy skrývá nepřesnosti a tak pravým domovem se stal cukrovar ve Starém Městě u Uherského Hradiště. Bratři Abraham a Heřman Mayové ho založili v roce 1868. Neboť Mayové byli židé, prodali cukrovar v roce 1937 a utekli před Hitlerem do Argentiny. Ačkoli byl cukrovar v roce 1945 vybombardován, ještě v témže roce vyhlašuje úspěšnou kampaň. Lokomotiva továrního čísla 2641 se pak neznámo kdy přesunula a dosloužila v sedmdesátých letech v Cukrovaru Čelechovice na Hané, kde sloužila společně se strojem Krauss Linz 1172/1921, který provoz na vlečce ukončil v roce 1976. Poslední řepná kampaň, už bez vlečkových lokomotiv, proběhla v roce 1981 a o rok později byl cukrovar, postavený už v roce 1839 hrabětem Filipem Ludvíkem de Saint Genois, zrušen. Stroj 2641 se pak po nějaké době dostal na pomník do Vsetína, kde byl místními železničáři opatrován do letošního roku 2015. V roce 2015 byl od ČD odkoupen Klubem přátel kolejových vozidel v Brně.
Autor:
Ivan Bednařík
Datum:
80. léta
Místo:
Otrokovice
Otrokovicemi projížděl nákladní vlak s uhlím loženým v rakouských "wapkách", který byl veden břeclavským "sergejem" T679.1087.
Autor:
Zdeněk Nantl
Datum:
07.10.1974
Místo:
Otrokovice
Vzácná fotografie ze dne 7.10.1974 zachycuje nákladní provoz v Otrokovicích. Hlavním motivem snímku je manipulační vlak do Gottwaldova s místním "pilštykem" T466.0012 a v pozadí je "sergej" ř. T679.1.
Autor:
Jan Novotný
Datum:
00.10.1984
Místo:
Otrokovice
Do Otrokovic se s nákladním vlakem zatoulala olomoucká "berta" T478.2031.