Autor:
sbírka: Michal Štrublík
Datum:
00.12.1962
Místo:
Ostrava hl.n.
K podivu některých lidí i v Ostravě býval bílý sníh a občané železného srdce ČSSR prožívali bílé Vánoce. Přerovská lokomotivní četa, se svou 498.028, projíždí v zimní den roku 1962 kolem dolu Odra. Důl Odra však v té době nebyl Odrou, ale Vítězným únorem a vítal všechny cestující od Bohumína. Jeho historie je zajímavá stejně jako historie lokomotivy 498.028, ale je přeci jen poněkud delší, neboť samotná jáma započala hloubení 14. 10. 1907 a její konečná hloubka dosáhla 448 metrů. Vraťme se ale k "albatrosu" - ten byl dlouhou dobu (i v době pořízení snímku) domovem v Přerově. V roce 1953 byl zapůjčen do Bohumína, kam ostatně byl znovu předán 30. 5. 1964. Zajímavostí byly nejen odebrané šikmé plechy před šoupátky, které přerovští správkaři nahradili žebříky, ale i symbol okřídleného šípu. Tento symbol Škody Plzeň byl navržen akademickým malířem Vilém Kreibichem. Bohužel se dostal jen na tři lokomotivy, které v té době byly domovem rovněž v Přerově - 476.001 až 003. Symbol byl sejmut strojvedoucími z lokomotivy 476.001. Moravsko-slezskou kariéru „osmadvacítka“ ukončila v roce 1965, když odešla do Bratislavy vozit nákladní expresy. Koleje opustila v roce 1969; kdy byla ve stanici Bratislava-Nivy s 498.026 sešrotována.
Autor:
sbírka: Josef Motyčka
Datum:
30.12.1967
Místo:
Ostrava hl.n.
V depu Ostrava se vystřídaly všechny velké těžké nákladní lokomotivy, krom strojů řady 555.3. Uhelné "němky" ale do Ostravy patřily, a to jak řada 555.0 (DRB 52), tak i 555.1 (DRB 50). Jedna z nich, 555.035, která nikdy neprošla rekonstrukcí na mazutové vytápění, byla zachycena u "frýdlantského" nástupiště stanice Ostrava hl. n. s osobním vlakem do Frýdku-Místku.
Autor:
Zdeněk Nantl
Datum:
13.02.1979
Místo:
Ostrava hl.n.
Zánovní "žehlička" E458.0050 byla vyfocena dne 13.2.1979 při nasazení na některém ze staničních posunů v Ostravě.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
17.05.1987
Místo:
Ostrava hl.n.
Lokomotiva T478.3289 je nachystána s osobním vlakem na odjezd z Ostravy směr Frýdlant nad Ostravicí.
Autor:
Jan Novotný
Datum:
27.09.1987
Místo:
Ostrava hl.n.
Výstavy lokomotiv na ostravském hlavním nádraží se zúčastnila i místní "tyristorka" E458.1016. Za ní stála zánovní lokomotiva T419.0511 z NHKG.
Autor:
Jan Novotný
Datum:
22.11.1988
Místo:
Ostrava hl.n.
Při náročné službě v ostravské aglomeraci byla zachycena lokomotiva T466.2046 a to kousek od svého domovského depa, na hlavním nádraží.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
05.07.1991
Místo:
Ostrava hl.n.
"Čmeliak" T669.0079 bol autorom zdokumentovaný v Ostravě na levém přednádraží.
Autor:
Jan Novotný
Datum:
23.08.1991
Místo:
Ostrava hl.n.
Tradiční obrázek z Ostravy, "šestikolák" 181.047-2 se soupravou wapek.