Autor:
Evžen Stříbrnský, sbírka: Jan Novotný
Datum:
00.00.1968
Místo:
Ostrava báňské n.
Další z valašských strojů byl zachycen s osobním vlakem na konci své cesty do Ostravy. Stroj 477.026 patřil dlouhé roky do depa Bohumín, od roku 1965 náležel pod Brno a 2. 12. 1967 přešel pod depo Valašské Meziříčí. Nesetrval zde příliš dlouho, jen do 13. května 1969, kdy se vrátila zpět do Brna. V roce 1972 proběhl další přesun a jeho posledním domovem se stala Břeclav. Po propadnutí zostřené prohlídky kotle 19. 5. 1975 byl zrušen a zlikvidován o rok později v Brně.
Autor:
Evžen Stříbrnský, sbírka: Jan Novotný
Datum:
00.00.1970
Místo:
Ostrava báňské n.
28. ledna 1967 odešla slavná a krásná jihlavská 477.059 do Valaškého Meziříčí. Snímek Evžena Stříbrnského přibližuje zmíněný stroj v depu Ostrava "na Báňské", kde se stroje po 72 kilometrů dlouhé cetě z Valašského Meziříčí podrobovaly provoznímu ošetření. Celkově zanedbaný stav stroje napovídá již pozvolný konec těchto strojů na trati z "Valach" do Ostravy, navíc umocněný skutečností, že jen stroj 477.059 byl veden letmo a v turnusu byly dál vedeny tři zbývající stroje 477.033, 37 a 60.
8. prosince 1970 stroj opustil Valašsko a zamířil pod depo Ostrava do PLD Krnov, kde se mu opět dostalo patřičné péče. Na konci roku 1976 se do Ostravy vrátil a právě na Báňské, kde 2. 3. 1977, při tlakové zkoušce při 18,5 atm, došlo k podélné prasklině válcového kotle, čímž i snahy na její budoucí zachování byly ty tam. Lokomotiva stála "na Báňské" do jara 1981, kdy byla jako poslední ze své řady zrušena a odeslána k likvidaci do Bohumína. Přitom její hnací náprava je dodnes dochována u malé točny ostravského depa.
Autor:
Jan Novotný
Datum:
27.09.1987
Místo:
Ostrava báňské n.
Pohľad na bočné partie stroja T334.0020 nám prináša snímka Jana Novotného z Ostravy-baňského nádraží.
Autor:
Jan Novotný
Datum:
05.05.1988
Místo:
Ostrava báňské n.
V pobočnom lokomotívnom depe Ostrava báňská dráha bola zachytená domáca "rosnička" 710.040-7.
Autor:
Jan Novotný
Datum:
20.05.1990
Místo:
Ostrava báňské n.
Na báňskom nádraží v Ostravě postávala "karkule" T444.1084. Lokomotíva v Ostravě slúžila od výroby v roku 1965 až do roku 1991, kedy bola (k 01.06.) predislokovaná do Brna.
Plzeňští strojvůdci © 2012 - 2024
Všechna práva vyhrazena
Poslední aktualizace: 20. 11. 2024
Kontaktní e-mail:
info@strojvedouciplzen.cz
Informace o stránkách
Plán aktualizací