Nymburk hl.n.

Autor: sbírka: Ladislav Kroul
Datum: 30.03.1974
Místo: Nymburk hl.n.

"Papoušek" 477.038 z LD Česká Lípa byl vyfocen dne 30.3.1974 v Nymburku. Životopis této lokomotivy je poměrně fádní, od výrobení v roce 1952 sloužila 18 let v pražských depech ( Smíchov, střed i Vršovice ), poté následoval přesun do České Lípy, kde 5 let doplňovala tamní známou flotilu těchto elegantních strojů. 16.3.1976 byla zrušena a následoval přesun do místního kovošrotu a až po dlouhých 4 rocích byla sešrotována.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.00.1976
Místo: Nymburk hl.n.

Jeden z dříčů nákladní dopravy v režii ČSD, "šestikolák" E669.2075, čeká na odjezd s nákladním vlakem z Nymburka.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 23.06.1976
Místo: Nymburk hl.n.

Pan Zdeněk Nantl zachytil v Nymburku lokomotivu 477.007. Rok 1976 byl vlastně poslední, kdy tato lokomotiva jezdila pod depem Česká Lípa. Její konec zapříčinil příchod nových strojů T478.3 do tohoto depa, kdy poslední lokomotivy řady 477.0 jsou rušeny na základě propadnutí kotelních prohlídek. 9. ledna 1977 to potkalo i "sedmičku", která byla mezi fotografy velmi oblíbena pro svůj atypický vzhled a krásnou světle-modrou bravu. Ostatně většina lipských "papoušků" patřila mezi ty nejhezčí v síti ČSD.

 

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 28.06.1976
Místo: Nymburk hl.n.

V Nymburku byl dne 28.6.1976 pořízen snímek pražské jednotky EM475.2011+EM475.2012. První zmíněná měla za sebou teprve 3 roky služby u ČSD, ale před sebou nehezké zakočení služby, kdy měla těžkou nehodu dne 31.3.1988 u Prahy-Hostivaře a následně byla k 17.6.1988 zrušena.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 05.07.1976
Místo: Nymburk hl.n.

"Prasiatko" T211.0615 bolo s naloženými koľajovými poliami zachytené v júli 1976 v Nymburku. Bol pravdepodobne teplý letný deň, pretože rušeň mal kvôli lepšiemu ochladzovaniu motora poskladané kapoty.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 05.07.1976
Místo: Nymburk hl.n.

Na nymburském hlavním nádraží postával českolipský "papoušek" 477.044 a čekal na odjezd do Rumburku. Zmíněná lokomotiva byla vyrobena v roce 1955 a obdržela výrobní číslo 3043. Dodána byla dne 7.3, do vršovického depa a během své provozní kariéry vystřídala depa České Budějovice, Valašské Meziříčí, Zvolen a až na závěr svého života zakotvila v České Lípě. K datu 15.8.1978 byla zrušena a následně sešrotována.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 14.06.1980
Místo: Nymburk hl.n.

Brejlovec T478.3126 zachycený před dalším výkonem v Nymburku.

Autor: Ladislav Němec
Datum: 03.08.1983
Místo: Nymburk hl.n.

Do Nymburka dorazil rychlík "Milovice-Moskva" a v jeho čele dojela první "bobina" E499.0001. V soupravě vlaku rozhodně zaujmou vozy - tzv. ruské stodoly, které se díky většímu rozměru nesměly potkat v krasíkovském tunelu s dalším vlakem.