Autor:
Petr Tausig
Datum:
14.10.2010
Místo:
Lovosice
Dvojici "tranzistorů" 742.192-8+742.173-8 zachytil autorův fotoaparát při posunu v Lovosicích.
Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
11.08.2011
Místo:
Lovosice
Ve stanici Lovosice byl dne 11.8.2011 vyfocen motorový vůz 810.083-6.
Autor:
Jiří Škalda
Datum:
29.09.2013
Místo:
Lovosice
Ke konci září panovalo velmi pěkné počasí, tzv. Babí léto, které autor zdokumentoval spolu s "cityelefantem" 471.039-8, jež projíždí poblíž Lovosic jako linka U4 z Ústí nad Labem do Prahy.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
30.12.2015
Místo:
Lovosice
Ke stanici Lovosice se po obsluze vlečky Lovochemie 30.12.2015 blížila bangle 742.431-0. Dominantou snímku je čedičový kužel vrchu Radobýl, tyčící se nad polabskou nížinou do výšky 399 metrů nad mořem. Ten je známý také v souvislosti s nacistickou tajnou podzemní továrnou Richard (oficiální označení B5-Richard). Ta byla od roku 1944 budována v prostorách tří bývalých podzemních vápencových dolů a určena byla pro zbrojní výrobu, představovanou především motory do tanků a také výrobou elektronek, používaných v leteckých radilolokačních systémech. Délka podzemních chodeb přesahovala 25 kilometrů a na jejich odaptaci pro zbrojní výrobu, a následnou zbrojní výrobu samotnou, byly využívány tisíce vězňů z nedalekého koncentračního tábora v Terezíně a také množství totálně nasazených obyvatel litoměřicka. Po válce se v části podzemí snažili ukrývat příslušníci SS, zbytek podzemí Němci zaminovali - dvě chodby údajně jsou zaminovány ještě dnes. Podzemí je dodnes veřejnosti nepřístupné.
Plzeňští strojvůdci © 2012 - 2024
Všechna práva vyhrazena
Poslední aktualizace: 20. 11. 2024
Kontaktní e-mail:
info@strojvedouciplzen.cz
Informace o stránkách
Plán aktualizací