Libuň

Autor: sbírka: Michal Štrublík
Datum: 20.08.1968
Místo: Libuň

Z lokomotivy 434.2 neznámý fotograf zachytil posunující 524.168 ve stanici Libuň. Celou neopakovatelnou scénu doplňuje zřícenina hradu Trosky, jehož zakladatel Čeněk z Vartenberka, vystavěl dnešní dominantu Českého ráje na stejnojmenné hoře v nadmořské výšce 488 m. n. m. Zajímavostí snímku je jeho pořízení jen několik hodin před vpádem "spřátelených" vojsk, jež zastavil reformní proces Pražského jara. Rovněž hvězda na dýmnici bude za několik dní již minulostí. „Pětikolák“ byl zrušen pod depem Hradec Králové 23. 6. 1972 a v prosinci téhož roku byl předán k likvidaci do Kovošrotu Česká Lípa. Z pohledu jeho provozního života můžeme zmínit, že své výkony odevzdal výtopnám a depům v Liberci (během války jako DRB 95.238), Letohradu, Brnu, Jičínu, resp. depu Hradec Králové.

 

Autor: sbírka: Petr Tausig
Datum: 80. léta
Místo: Libuň

Na snímku z Libuně se představují tehdy zánovní stroje T448.0670 + T448.0667.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 21.12.2006
Místo: Libuň

"Skokan" 701.549-8 bol zvečnený na v Libuni.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 05.05.2007
Místo: Libuň

Ve stanici Libuň byl pořízen snímek vozu 810.229-5. Byl nasazen na vlaku Os 5504 z Hradce Králové do Turnova.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 08.01.2008
Místo: Libuň

"Šukafon" 810.229-5 bol spolu s jedným "bafíkom" zachytený v žst. Libuň.

Autor: Petr Tausig
Datum: 20.12.2010
Místo: Libuň

Stanice Libuň je odbočná pětikolejná stanice se čtyřkolejným kolejištěm vlečkou pískovny Střeleč. Vlečka je obsluhována z výpravní budovy a je plně využívána k převozu písku z lomu Střeleč. Na snímku autora vidíme stroj 742.454-2 s tzv. "malými písky".

Autor: Petr Tausig
Datum: 21.09.2011
Místo: Libuň

Ve stanici Libuň vyčkává osobní vlak v čele s "brejlovcem" 754.078-4.

Autor: Petr Tausig
Datum: 16.11.2011
Místo: Libuň

Na soupravě sklářských písků v Libuni čeká stroj 742.454-2.