Autor:
Ivan Šnábl
Datum:
00.00.1973
Místo:
Letohrad
Další meziměstský stroj 475.1103 zachytil ve stanici Letohrad Ivan Šnábl. O oběhu této řady v Meziměstí jsme Vás již informovali v minulé aktualizaci k řadě 475.1. Proto se jen krátce zastavme u života 103. lokomotivy této úspěšné univerzální lokomotivní řady. Z Výroby byla předána do výtopny ve Spišské Nové Vsi, kam přišla jen několik dní po 475.1101. V roce 1962 prošla krátce Košicemi, Zvolenem a Bratislavou, aby ještě 29. 10. 1962 na dlouhých deset let zakotvila v depu pod zvolenským hradem. Zde se stala velmi hezkou a udržovanou "turnusačkou". Ze Zvolena byla 28. 12. 1972 předána do PLD Meziměstí, kde jezdila až do svého zrušení 17. 6. 1976. Po svém zrušení byla prodána do dílen v České Třebové.
Autor:
Josef Motyčka
Datum:
02.08.1976
Místo:
Letohrad
Až v roce 1974 se společný provozní život prototypů 464.1 rozešel. 30. března byla 464.102 předána do PLD Letohrad. Zde tak mohla posílit dožívající flotilu lokomotiv řady 464.0. V GVD 1974/1975 dva stroje zajížděly do Meziměstí s osobními vlaky a pěly zde svou labutí píseň. S následujícím GVD 1975/1976 se provoz parní trakce s osobními vlaky do Meziměstí skončila, resp. byla pára nasazována za poruchové lokomotivy motorové trakce již jen letmo. Lokomotivy řady 464.0 i s 464.102 tak zajížděly jen do Ústí nad Orlicí. Od května 1976 byla 464.102 letmo; 26. 9. 1977 byla lokomotiva zrušena. Vzhledem k doporučení kotelního komisaře byla převedena na vytápěcí kotel K 687, a to k 4. lednu 1978. Co víc, byla schopna vlastního pohybu po depu.
Autor:
Josef Motyčka
Datum:
27.08.1976
Místo:
Letohrad
Na začátku listopadu 1946 byly ve dvou dnech do depa Olomouc předány tři nové stroje 534.0406 až 408. První z této trojce podstoupil TPZ dne 12. 10. 1946. Sama zkouška a zajíždění lokomotivy proběhlo, jako u všech strojů z lokomotivky Škoda, v depu Plzeň, kde je lokomotiva evidována od stejného dne. 1. listopadu 1946 byla lokomotiva s tendrem 935.0111 předána do již výše uvedeného Olomouce. V roce 1954 došlo k předání lokomotivy do depa Bohumín. 25. května 1956 lokomotiva opustila Moravu a přes depa Hradec Králové, Liberec (Turnov) a Trutnov (Meziměstí) naposledy přešla do depa Hradec Králové, kde 4. 8. 1977 propadla. 26. září 1977 došlo ke zrušení lokomotivy a v prosinci téhož roku byla předána k likvidaci do Kovošrotu Gáň.
Autor:
Josef Motyčka
Datum:
27.08.1976
Místo:
Letohrad
Sokolov, Plzeň, Veselí nad Lužnicí, České Budějovice, Spišská Nová Ves, Košice, Plešivec, Nymburk a nakonec Letohrad; to jsou depa jednoho z dalších dříčů řady 534.03 - stroje 534.0454. Ve svém posledním působišti byl v provozu od 10. června 1971 a vydržel zde až do svého zrušení 16. března 1978. Výfuková dyšna Giesel byla na lokomotivu dosazena v dílnách v Plzni, během opravy v rozsahu LG, v roce 1965. 4. 6. 1978 byla předána k likvidaci do Bohumína.
Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
06.10.1984
Místo:
Letohrad
"Žehlička" E458.0027 čeká v Letohradě a odjezd s osobním vlakem do Ústí nad Orlicí.
Autor:
David Prause
Datum:
19.12.1993
Místo:
Letohrad
Opravdovým veteránem depa Letohrad může být bez nadsázky nazýván vůz 820.074-3. Po celou dobu své existence byl věrný zdejšímu pracovišti a nakonec se zde stal posledním zástupcem své řady.
Autor:
David Prause
Datum:
04.11.1994
Místo:
Letohrad
Jediný zbývající letohradský motor řady 820 ještě na konci roku 1994 občasně zaskakoval na výkonech za jiné neschopné stroje. Jeho technický stav se však povážlivě zhoršoval a brzo následovalo trvalé odstavení. Za pozornost na snímku stojí svérázná provizorní oprava prorezivělé skříně pouhým zaplechováním a stále i kryšpínovské označení M240.0074 na čelech. Zachycen byl domovském depu u zbrojení.
Autor:
Marek Štěpánek
Datum:
02.08.1995
Místo:
Letohrad
V Letohradě se autorovi snímku naskytl smutný pohled na odstavený motorový vůz 860.002-5, původní označení M475.0002, který už všechny své cestující odvezl.