Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
15.06.1966
Místo:
Kutná Hora hl.n.
Setkání nových strojů stejnosměrné a střídavé trakce ze stanice Kutná Hora. Vedle laminátky S489.0016 stojí jeden z posledních vyrobených strojů řady E669.1 Lokomotiva E669.1146 s nákladním vlakem bude pokračovat směrem k západu naší země pod stejnosměrnou měděnou pavučinu. "Laminátka" se vrátí zpátky směrem na Vysočinu.
Autor:
Josef Motyčka
Datum:
09.07.1969
Místo:
Kutná Hora hl.n.
Na základě srpnových událostí roku 1968 došlo k odstranění hvězd z lokomotiv všech trakcí a účelu. Některé lokomotivy získaly trikolory, jiné malé státní znaky nebo českého lva. Zatím co se u E499.061 využil malý odlitý státní znak, stroj E499.080 získal českého lva jen štětcem nanesenou barvou. "Osmdesátka" byla zachycena Josefem Motyčkou při čekání na svůj vlak ve stanici Kutná Hora. Za povšimnutí stojí i její náhradní okna po vzoru řady E499.1, která získala po nehodě s motorovým vozem M262.0137.
Autor:
Josef Motyčka, sbírka: Jan Novotný
Datum:
01.10.1969
Místo:
Kutná Hora hl.n.
V Kutné Hoře byla dne 1.10.1969 vyfocena lokomotiva E469.184, která tou dobou náležela do stavu depa Praha-střed.
Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
00.08.1970
Místo:
Kutná Hora hl.n.
Zánovní "čmelák" T669.0010 je zachycen an snímku ze stanice Kutná Hora. V jeho přítomnosti vidíme lokomotivy řad E499.1 nebo E469.2.
Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
00.08.1970
Místo:
Kutná Hora hl.n.
Do stanice Kutná Hora přijíždí v srpnový den roku 1970 osobní vlak z Kolína do Čáslavi na čele s lokomotivou 556.035. V té době je již stanice zatrolejována a díky styku obou trakčních soustav je výjimečná i setkáváním elektrických lokomotiv stejnosměrné a střídavé napájecí soustavy. Lokomotiva 556.035 na konci svého života dosluhovala v depu Děčín, kde byla zrušena 11. září 1979.
Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
15.08.1973
Místo:
Kutná Hora hl.n.
Prototyp lokomotivy, který byl v pořadí 26. vyrobený v sérii dnešní řady 141 a v roce 1959 byl opatřen převodovkami s vloženými koly. Hodnota převodu byla změněna z 2,27 na 3,11 a změněna hmotnost z 84 na 88 t. Tažná síla byla zvýšena ze 114 na 157 kN. V roce 1976 byl tento stroj přestavěn zpět na původní převody a zařazen pod vynechané číslo E499.157.
Autor:
Zdeněk Nantl
Datum:
05.08.1974
Místo:
Kutná Hora hl.n.
Nevkusné jednotné nátěry se nevyhnuly ani "rychlým laminátkám", jedna z nich, S499.1017, byla vyfocena v Kutné Hoře.
Autor:
Zdeněk Nantl
Datum:
00.05.1975
Místo:
Kutná Hora hl.n.
Unikátní snímek z Kutné Hory hl.n. zobrazuje zánovní elektrickou jednotku SM488.0014/SM488.0013, která dojela ( nebo byla dotažena ) až do této stykové stanice. Nabízí se varianta, že směřovala do ŽOS Kolín k omlazovací procedúře.