Autor:
Zdeněk Nantl
Datum:
24.03.1977
Místo:
Kostomlaty nad Labem
Nablýskané "rosničky" T334.0731 (neskôr 710.631-3 a 710.731-1) a T334.0801 (neskôr 710.637-0 a 710.801-2) boli zachytené ako lokomotivní vlak neďaleko Kostomlat nad Labem pravdepodobne pri návrate z dielenskej opravy.
Autor:
Martin Zeman
Datum:
03.10.2013
Místo:
Kostomlaty nad Labem
Kdysi hlavní komoditou bylo uhlí, dnes to kolikrát na hlavním tahu vypadá, že nejvíc se přepravují kontejnery, nebo chcete-li kombinovaná doprava. S jedním z takových vlaků se nám představuje stroj 123.011-9 s vlakem NEx 41388 z České Třebové do severního Německa, před vjezdem do stanice Kostomlaty nad Labem.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
26.10.2013
Místo:
Kostomlaty nad Labem
Vykonáním TBZ dne 20.10.2005 začal provozní život jednotky 471.017. Oproti předešlým vyrobeným jednotkám této řady, se u ní objevilo několik změn - dostala pult se dvěma displeji, hlavní vypínač Sécheron, sběrač Schunk s elektrickým pohonem a také menší objem elektroniky v měničových skříních. Do stavu DKV Praha byla následně převzata 31.10.2005. Bohužel už 2.2.2006 byla při jízdě z ONJ do Vršovic aktérkou střetu s dvojicí zdrogovaných osob s tragickými následky. Na snímku pořízeném u Kostomlat nad Labem slunečného 26. října 2013 je zachycena jako osobní vlak číslo 5826 do Prahy.
Autor:
Jiří Škalda
Datum:
04.02.2014
Místo:
Kostomlaty nad Labem
Jednu z bojeschopných jednotek DKV Praha ve složení 451.052+051 044+051 027+451.015 bylo možno zastihnout na vlaku 5825 u Kostomlat nad Labem náhradou za Elefanta.
Autor:
Aleš Krška
Datum:
26.06.2015
Místo:
Kostomlaty nad Labem
Stanicí Kostomlaty na Labem projíždí nákladní vlak, který je veden českobudějovickým "resem" 363.507-5.
Autor:
Petr Tausig
Datum:
13.08.2015
Místo:
Kostomlaty nad Labem
Stroje 753.758-2 + 753.759-0 ve stanici Kostomlaty nad Labem na letním nočním snímku 13.8.2015. Strojvedoucí využil ke zdokumentování chvíle přestávky, když zde provážel odklonový nákladní vlak čísla 156433 z Liberce do Nymburka.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
22.10.2021
Místo:
Kostomlaty nad Labem
Vývoj lokomotiv dnešní řady 184 byl ve Škodě Plzeň na základě požadavku tehdejších ČSD zahájen v roce 1988 a původně se uvažovala dodávka až 300 strojů. Část z nich měla být vyrobena jako řada 184 v nákladní verzi jako náhrada stárnoucích šestikoláků řad 181 a 182, menší část z nich měla být opatřena převodem s maximální rychlostí 155 km/h a jako řada 164 se měla uplatnit v rychlíkové dopravě, především jako náhrada strojů řady 150. Z velkých plánů nakonec sešlo, ČD jejich dodávky odmítly a prototypové lokomotivy byly nakonec dokončeny pro zcela jiného zákazníka - Doly Nástup Tušimice, který si nakonec pořídil 4 stroje označené 184.501 až 504. K zajímavé epizodě v provozu této řady došlo ve dnech 18.10. až 1.11.2021, kdy byl stroj 184.502-3 nasazován na vlaky s energetickým uhlím v relaci Třebušice - Řečany nad Labem, kam se v tomto období podíval celkem dvanáctkrát. Na snímku z 22. října 2021 byl zachycen u Kostomlat nad Labem v čele zpátečního vyrovnávkového Nex 66360. Pro úplnost nutno dodat, že další nasazení tohoto stroje na relaci Třebušice - Řečany pokračovalo od prosince 2021.