Autor:
sbírka: Michal Štrublík
Datum:
00.07.1964
Místo:
Karviná
Po nehodě nastolo rozhodování jak naložit s 498.038. V Bohumíně končil rychlíkový parní provoz, využití Albatrosů bylo minimální. Navíc tendr 935.038 byl zrušen a snad přímo na místě nehody rozpálen. 498.038 po dlouhé době byla nakonec převezena do dílen v Českých Velenicích. Oprava probíhala pomalým tempem, ale v prosinci 1965 byla lokomotiva dokončena. Po krátkém působení v depu České Budějovice byla 5. 2. 1966 přiřazena do PLD Tábor, kde ji nadále provázela smůla.
Autor:
sbírka: Michal Štrublík
Datum:
00.07.1964
Místo:
Karviná
Autor:
sbírka: Michal Štrublík
Datum:
00.07.1964
Místo:
Karviná
Zubožená 498.038 se po nehodě dne 7. 7. 1964 stala pro místní velkou atrakcí. Bohužel, na jejím stanovišti v onen den vezl strojvedoucí svůj poslední vlak.
Autor:
sbírka: Michal Štrublík
Datum:
00.07.1964
Místo:
Karviná
Ihned po nehodě byl zrušen tendr 935.038 a také první - služební, resp. poštovní - vůz od PKP. Do budoucna bude tendr 935.038 nahrazen tendrem 935.0184.
Autor:
sbírka: Michal Štrublík
Datum:
00.07.1964
Místo:
Karviná
Trosky R288 a lokomotivy 498.038/935.038 na Odbočce. Koukolná.
Autor:
sbírka: Michal Štrublík
Datum:
00.07.1964
Místo:
Karviná
7. července 1964 se čerstvě měsíc bohumínská 498.038 vydala z Petrovic u Karviné s R288. Její cesta skončila po deseti minutách jízdy, kdy po projetí návěsti stůj lokomotivní četa se svou lokomotivou vjela na odvratnou kolej na odbočce Koukolná poblíž nové postavené stanice Karviná hlavní nádraží. V plné rychlosti lokomotiva prorazila "šturc" a následně spadla z náspu a zakončila svoji cestu v místním poli. Kinetická energie soupravy dokončila dílo zkázy. Tendr 935.038 poškodil stanoviště strojvedoucího, v jehož útrobách se těžce zranil pomocník strojvedoucího a strojvedoucí na místě zahynul.
Plzeňští strojvůdci © 2012 - 2024
Všechna práva vyhrazena
Poslední aktualizace: 23. 11. 2024
Kontaktní e-mail:
info@strojvedouciplzen.cz
Informace o stránkách
Plán aktualizací