Autor:
Petr Zgut
Datum:
27.07.2012
Místo:
Hranice na Moravě
U stanice Hranice na Moravě bylo autorem zdokumentováno eso 363.048 s nákladním vlakem.
Autor:
Petr Štembírek
Datum:
14.03.2014
Místo:
Hranice na Moravě
V únoru 2014 došlo k zásadní změně ve vozbě uhelných vlaků z Ostravska do německé teplárny München Nord, kdy soukromý dopravce AWT přebral tuto relaci dopravce ČD Cargo. Nyní je možné na těchto vlacích zachytit například nedávno opravenou lokomotivu 182.053-9, která je v pronájmu u AWT. Na snímku zmíněná lokomotiva s vyrovnávkovým vlakem Pn 159669 projíždí Českou Třebovou.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
12.04.2014
Místo:
Hranice na Moravě
Do stanice Hranice na Moravě si z miestnej cementárne zašiel "kocúr" 740.730-7.
Autor:
Aleš Krška
Datum:
01.05.2014
Místo:
Hranice na Moravě
Do stanice Hranice na Moravě přijíždí vlak EC 142 "Odra" vedený lokomotivou 151.006-4. Od grafikonu 2013/2014 byly všechny lokomotivy řady 151 předislokovány z DKV Praha do DKV Olomouc, PJ Bohumín.
Autor:
Jiří Navrátil
Datum:
28.09.2015
Místo:
Hranice na Moravě
Olomoucká "bobina" 140.085-2 zavezla 28. 9. 2015 do Valašského Meziříčí půjčené "rybáky" a při zpáteční cestě byla v Hranicích na Moravě operativně použita do čela rychlíku 851, na kterém byl neschopná 150.215-2. Zmíněný rychlík zavezla do Vsetína, poté s ním soupravově přejela do Valašského Meziříčí a až poté se znovu vydala ku domovskému depu v Olomouci.
Autor:
Petr Zgut
Datum:
04.11.2015
Místo:
Hranice na Moravě
Lokomotiva 731.009-7 projíždí s vlakem Pn 60260 po Hranických viaduktech, které sestávají ze tří železničních mostů. Ty se liší materiálem: jeden je cihlový, druhý kamenný a konečně třetí betonový. Jsou situovány na hlavní trati bývalé Severní dráhy císaře Ferdinanda před vjezdem do železniční stanice Hranice na Moravě. Cihlový viadukt byl postaven jako první už v roce 1846 a je dlouhý 448,5 metru, takže svou délkou překonává i známý viadukt Jezernický. Má celkem 32 půlkruhových kleneb. Kamenný viadukt, postavený v roce 1873 při zdvojování trati, je téměř kopií svého cihlového předchůdce. Třetí - dvoukolejný - betonový viadukt probíhá rovnoběžně s oběma předchozími, a to na straně kamenného mostu. Jeho délka činí 434,3 metru. S jeho stavbou bylo započato v roce 1910, ale dokončena byla až v roce 1939.
Autor:
Aleš Krška
Datum:
03.09.2018
Místo:
Hranice na Moravě
Na hranickém viaduktu čekal u vjezdového návěstidla lokomotivní vlak ve složení 721.545-2 ( Tramo Rail ) + 721.555-1 ( Moravská železniční ).
Autor:
Aleš Krška
Datum:
21.11.2018
Místo:
Hranice na Moravě
V Hranicích na Moravě byl zachycen skelet "brejlovce" 753.141-1, který byl odstrojen v nedalekém areálu a chystal se na cestu do firmy CZ LOKO Česká Třebová, kde dojde k přestavbě na lokomotivu ř. 753.6.