Autor:
Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum:
00.00.1975
Místo:
Hradec Králové hl.n.
V Hradci Králové posunoval "čtyřkolák" 434.2332, který byl v roce 1944 zrekonstruován z původní 434.0276.
Autor:
Zdeněk Nantl
Datum:
00.04.1975
Místo:
Hradec Králové hl.n.
Relativně zánovní lokomotiva E469.2053 byla vyfocena v dubnu roku 1975 v Hradci Králové.
Autor:
Zdeněk Nantl
Datum:
12.08.1976
Místo:
Hradec Králové hl.n.
Nepatrné setkání generací, elektrická lokomotiva E499.1015 září novým lakem po dílenské opravě, ovšem za ní je v Hradci Králové zobrazen i dým z neurčité parní lokomotivy, které zde sloužily až do roku 1980.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
00.00.1978
Místo:
Hradec Králové hl.n.
Druhá královohradecká záloha v podaní stroja T669.1145 bola v pauze medzi posunom zachytená na miestnej "harfe".
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
28.05.1978
Místo:
Hradec Králové hl.n.
Končí květen roku 1978; topič a zároveň fotograf své lokomotivy 556.033 si pořizuje několik snímků dožívajícího stroje. Na kouřových deflektorech ještě razí bílou barvou provedené nápisy k oslavě májových dní. 556.033 byla dlouhá léta věrná depu Hradec Králové. Občas se objevila na záskok v Jaroměři, aby v posledních měsících svého života udělala nějaký ten výkon na první záloze v Hradci, tak jako 28. května. Lokomotiva v provozu už dlouho nebude - její kotel propadne po odročení 21. srpna 1978. Je takříkajíc vysoké datum, a ačkoli ještě některé stroje řady 556.0 v následujícím roce podstoupí dílenské opravy v Českých Velenicích, pro 556.033 je toto datum osudové. Zrušena byla 14. 10. 1978.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
28.05.1978
Místo:
Hradec Králové hl.n.
Místo, které obdivují kluci od čtyř do sta let - stanoviště lokomotivy bylo, je a já věřím, že i v následujících letech bude, alchymistickou dílnou pro dva muže, jež svými silami, ale i patřičným respektem a láskou, ovládaly stovky a tisíce koní, jež probudila k životu odvěká nenávist vody a ohně. Ať se již jedná o mohutného nákladního štokra, lehkonohou rychlíkovou krásku balancující na vysokých kolech až po pitoreskní "třistadesítku", která svou vytrvalostí a obratností zaslouží patřičný obdiv všech, je stanoviště těchto lokomotiv snem nejednoho kluka. Tyto sny se zdály před sto padesáti lety stejně jako dnes.
(556.033, 1. záloha Hradec Králové)
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
05.04.1979
Místo:
Hradec Králové hl.n.
Se staniční budovou hradeckého hlavního nádraží, dostavěnou v roce 1935 ve stylu moderního klasicismu, zvěčnil autor fotografie pan Ladislav Kroul ústeckou E469.1002.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
11.04.1979
Místo:
Hradec Králové hl.n.
Před nehodou s nákladním vlakem ve stanici Chlumec nad Cidlinou v létě 1979, jezdila lokomotiva E499.013 pěkně udržovaná a stříbrným pruhem ozdobená v nákladní dopravě. Mohli jsme ji vídat především na tahu z Olomouce do České Třebové. Na snímku autora ji vidíme s poškozeným rámem, už odstavenou v Hradci Králové, kde čekala na svůj ortel. Ten ji poslal do kovošrotu výnosem FMD čj. 23 270/79-12 ze dne 22. 12. 1979. Od 1. 4. 1980 byla zrušena a v říjnu téhož roku předána do kovošrotu. Jednalo se o pslední zástupkyni své řady v DKv Česká Třebová.