Autor:
ŠKODA Plzeň, sbírka: Michal Štrublík
Datum:
00.06.1955
Místo:
Holoubkov
Červen 1955 - tovární fotograf pořizuje velkou sérii černobílých a barevných fotografií lokomotivy 498.115 - poslední lokomotivy ze zakázky patnácti strojů řady 498.1 a zároveň poslední rychlíkové lokomotivy, která byla vyrobena pro ČSD. Od 8. 7. 1955 byla ve stavu depa Žilina. 26. 5. 1958 byla přeřazena do Přerova a přesně o dva roky později do Bratislavy. V roce 1964 je, společně s 498.106, využívána na okruhu v Cerhenicích k rychlostním zkouškám vozů, přičemž právě "patnáctka" se stala neoficiálně nejrychlejší československou parní lokomotivou. Doba jí a její četě nepřála, a tak pomyslný prim byl nesprávně udělen lokomotivě 498.106. 7. 4. 1971 přibyla 498.115 do stavu lokomotivního depa Plzeň, a jak ve svých vzpomínkách pan Miroslav Petr uvádí, nahradila v turnusu lokomotivu 498.101. Do Prahy přijela poprvé za neschopný stroj řady T478.1 s Os 610 14. dubna 1971. 2. června 1973 se loučila trať do Prahy s parními rychlíky; 498.115 odvezla rekreační rychlík R 372, aby se strojně vrátila do Plzně. 3. června 1973 dojely z Prahy do Plzně poslední velké rychlíkové lokomotivy 498.1 a byly vyhašeny. 498.115 pak již během motorové krize nebyla využita a stála v záloze dráhy. Zrušena byla 26. září 1977.
Autor:
Marek Štěpánek
Datum:
08.08.1993
Místo:
Holoubkov
S vlakem Sp 1682 uhánělo nové plzeňské eso 363.172-8 kolem stanice Holoubkov směrem na Plzeň. Můžeme doplnit, že esa 5. série se v Plzni dlouho neohřála a byla předána do DKV Brno.
Plzeňští strojvůdci © 2012 - 2024
Všechna práva vyhrazena
Poslední aktualizace: 20. 11. 2024
Kontaktní e-mail:
info@strojvedouciplzen.cz
Informace o stránkách
Plán aktualizací