Autor:
sbírka: Michal Štrublík
Datum:
00.00.1962
Místo:
Frýdlant nad Ostravicí
S osobním vlakem z Valašského Maziříčí sjíždí stroj 464.034 do stanice Frýdlant nad Ostravicí kolem dvojmístné výtopny s vodárnou. Výtopna byla vybudována v roce 1908 novou společností FBD, jež postavila a provozovala trať z Frýdlantu do Bílé, a kde uvedená společnost zahájila provoz v srpnu 1908. Provoz na traťovém úseku Ostravice - Bílá zanikl o necelé tři roky později od pořízení snímku - 10. ledna 1965 - z důvodu vybudování vodní nádrže Šance. Pod hladinou zmizely zastávky a nákladiště Řečica, Růžanec, Staré Hamry zastávka a železniční stanice Staré Hamry. Výtopna samotná zanikla při rekonstrukci stanice Frýdlant nad Ostravicí v březnu 2013.
Lokomotiva, která do stanice sjíždí, byla čerstvou posilou flotily lokomotiv řady 464.0 depa Valašské Meziříčí. Ta do ValMezu přešla z Ostravy16. dubna 1962 a setrvala zde až do února 1967, kdy se jejím novým domovem stalo PLD Šumperk. Zrušena byla v Rakovníku 5. 12. 1977 a sešrotována byla ve Zdicích. Dodejme, že za lokomotivou je nová dvoupatrová jednotka Bp, nedlouho předtím předána k ČSD od výrobce z vagónky v Görlitzu. Z první série byly přímo do Ostravy dodány nové nerozdělitelné jednotky čísel 912 - 915. 14. prosince 2002, po 40. letech provozu, bylo ukončeno turnusové nasazení těchto jednotek u ČD právě na této trati.
Autor:
Ivan Bednařík
Datum:
00.00.1994
Místo:
Frýdlant nad Ostravicí
Velmi zajímavá souprava byla nasazena na osobních vlacích z Frýdlant nad Ostravicí do Ostravice. Na postrku byl nasazen atypicky natřený motorový vůz 810.071-1, v čele byl stejně natřený vůz stejné řady a v soupravě vlaku byl dokonce zařazen i přívěsný vůz ve stejných barvách.
Autor:
Jan Novotný
Datum:
06.06.1995
Místo:
Frýdlant nad Ostravicí
750.156-2 čeká ve Frýdlantě nad Ostravicí na odjezd s osobním vlakem směr Ostrava. Soupravu vlaku tvoří dvě patrové jednotky Bpjo.
Autor:
Jan Novotný
Datum:
22.11.1995
Místo:
Frýdlant nad Ostravicí
Pod siluetou Lysé Hory ( 1323 m.n.m. ) přijíždí do Frýdlantu nad Ostravicí spěšný vlak 1645 a v jeho čele je valašská "nulka" 750.043-2.
Autor:
Jan Novotný
Datum:
25.02.1996
Místo:
Frýdlant nad Ostravicí
750.218-0 čeká ve Frýdlantě nad Ostravicí na odjezd s osobním vlakem 13144 do Ostravice.
Autor:
Jan Novotný
Datum:
01.06.1996
Místo:
Frýdlant nad Ostravicí
753.021-5 zastavila ve stanici Frýdlant nad Ostravicí se spěšným vlakem Sp 1648, který jezdil v trase Frýdek-Místek - Brno hl.n.
Autor:
Jan Novotný
Datum:
18.08.1996
Místo:
Frýdlant nad Ostravicí
Osobní vlak 3143 se chystá na odjezd ve stanici Frýdlant nad Ostravicí. Valašskou "nulku" 750.097-8 čeká ještě 32 kilometrů do cílové stanice vlaku - Ostravy hl.n.
Autor:
Jan Novotný
Datum:
16.12.1996
Místo:
Frýdlant nad Ostravicí
750.218-0 přijíždí pod známou siluetou Lysé Hory do stanice Frýdlant nad Ostravicí. Veze vlak Os 3135 z Frenštátu pod Radhoštěm s tehdy zcela běžnými patrovými vozy.