Autor:
Petr Malý
Datum:
17.07.2013
Místo:
Dolní Zálezly
Zastávkou Dolní Zálezly projíždí "eso" 363.006-8, v té době opatřené stále ještě hezkým modro-žlutým nátěrem.
Autor:
Petr Malý
Datum:
17.07.2013
Místo:
Dolní Zálezly
U zastávky Dolní Zálezly projíždí rychlík R 772 z Prahy do Děčína vedený zrychleným "peršanem" 162.036-8. Za nedlouho zastaví ve stanici Ústí nad Labem hl.n.
Autor:
Luděk Maxa
Datum:
14.09.2013
Místo:
Dolní Zálezly
Pražská 150.224-4 jela v polovině září místo turnusové řady 380 včele R 613 "Bílina". Zdokumentovaná je v traťovém úseku Ústí nad Labem - Dolní Zálezly.
Autor:
Jiří Škalda
Datum:
03.10.2013
Místo:
Dolní Zálezly
Dříve "rychlíková perla" plzeňského DKV, dneska dříč nákladních vlaků. Stále pěkné eso 363.043-1 v čele kontejnerového expresu projíždělo nedaleko obce Dolní Zálezly. Tam ho autor také zvěčnil.
Autor:
Luděk Maxa
Datum:
19.03.2015
Místo:
Dolní Zálezly
Velmi zdařilý snímek stroje 122.037-5 s vlakem Pn 56571 v Dolních Zálezlech.
Autor:
Petr Malý
Datum:
11.08.2015
Místo:
Dolní Zálezly
Z elektrárny Ledvice do Berouna byla v čele uhlí mířícího do Příbrami ústecká uhelka 122.046-6
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
21.04.2016
Místo:
Dolní Zálezly
U Dolních Zálezel byla 21. dubna 2016 pořízena fotografie vlaku EC 379 "Porta Bohemica", v jehož čele toho dne jel tehdy ještě turnusový "bastard" 371.015-9.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
21.04.2016
Místo:
Dolní Zálezly
Lokomotiva 162.054-1 byla s výrobním číslem 8762 ve Škodě Plzeň dokončena v roce 1991 a po vykonání TBZ, která proběhla 13.9.1991, byla do provozu zařazena v lokomotivním depu Ostrava. Její asi nejparádnější éra je začala roku 1997 a je spojena s jejím provozem na tehdy vyjímečném páru vlaků vyjímečné kategorie "SuperCity" 502/502 "Manažer", spojícím Ostravu s Prahou v čase těsně pod čtyři hodiny. Tento vlak, složený ze třech vozů první třídy a vozu restauračního, nezastavoval v žádné nácestné stanici a jako revoluční novinku cestujícím nabízel elektrické zásuvky pro připojení noteboaků k elektrické síti a v ceně jízdenky byla také káva a sendvič. Hrstka lokomotiv na tomto spoji nasazovaných, měla v té době jako jediné v provozu schválenou rychlost 140 km/h. O 19 let později už byla "čtyřiapadesátka" obyčejná lokomotiva a jako taková byla 21.dubna 2016 u Dolních Zálezel zachycena v čele obyčejného spěšňáku číslo 1685.