Depo Valašské Meziříčí

Autor: Jan Novotný
Datum: 16.04.1995
Místo: Depo Valašské Meziříčí

750.218-0 se v dubnu 1995 v depu ve Valašském Meziříčí teprve zabydlovala po redislokaci ze Zdic.

Autor: Jan Novotný
Datum: 29.05.1995
Místo: Depo Valašské Meziříčí

Pod okny vedení depa ve Valašském Meziříčí byla odstavena místní 750.156-2.

Autor: Jan Novotný
Datum: 22.06.1995
Místo: Depo Valašské Meziříčí

Na tzv. kopci v depu ve Valašském Meziříčí byla odstavena neprovozní lokomotiva 720.113-0. Měla za sebou 34 let služby u ČSD, resp. ČD a čekal ji odprodej na vlečku.

Autor: Jan Novotný
Datum: 05.07.1995
Místo: Depo Valašské Meziříčí

V depu Valašské Meziříčí se sluní "brejlovec" 750.043-2, který byl čerstvě po opravě a modernizaci v ŽOS Česká Třebová.

Autor: Václav Šafář
Datum: 12.08.1995
Místo: Depo Valašské Meziříčí

"Na kopci" v depu ve Valašském Meziříčí byla odstavena místní lokomotiva 742.046-6.

Autor: Václav Rubeš
Datum: 15.10.1995
Místo: Depo Valašské Meziříčí

Lokomotivy řady 464.2 byly posledními parními lokomotivami vyvíjenými u nás. Uvažovala se o jejich výrobě v polských lokomotivkách, ale z výroby sešlo a tak obě lokomotivy byly jen torzem zamýšlené řady. Byly přiděleny do výtopen Smíchov (464.201) a Jihlava (464.202).Na konci padesátých let přešla lokomotiva 464.201 do Jihlavy kde obě jezdily s rychlíky. Později byly převedeny do Brna, odkud vozily osobní vlaky do Svitav, České Třebové či Havlíčkova Brodu. Naposledy byly umístěny v Olomouci kde jezdily s rychlíky okruhem přes Krnov, Glucholazy, Ramzové sedlo, Šumperk do Olomouce. Autor zdokumentoval stroj 464.202 ve Valašském Meziříčí.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 11.03.1996
Místo: Depo Valašské Meziříčí

"Buchar" 742.262-9 postává "na kopci" v depu Valašské Meziříčí.

Autor: Jan Novotný
Datum: 30.07.1996
Místo: Depo Valašské Meziříčí

Stroj T435.0524 byl vyroben v roce 1960 v ČKD Praha, kde obdržel výrobní číslo 4846. Z výroby byl dodán na vlečku Elektrárny Opatovice nad Labem, ovšem později byla odkoupena otrokovickou teplárnou, kde slouží i v roce 2019, což je úctyhodných 59 let provozního života.