Autor:
sbírka: Jan Novotný
Datum:
00.00.1943
Místo:
Depo Valašské Meziříčí
V prosinci 1922 byla vyrobena lokomotiva 354.103 a přiřazena do výtopny Praha - Denisovo n., které 16. dubna 1932 vystřídala za výtopnu Praha - Masarykovo. V průběhu války, v roce 1940, se přesouvá do Přerova, ale už o dva roky později do Valašského Meziříčí, kde byla zachycena na hranicích místní výtopny.
Po válce se jejím domovem stala Ostrava. Objevuje se pak na tři roky v Šumperku, následně ve Valašské Meziříčí a v roce 1961 opět v Ostravě, kde byla 30. března 1965 zrušena.
Autor:
Evžen Stříbrnský, sbírka: Jan Novotný
Datum:
00.00.1968
Místo:
Depo Valašské Meziříčí
6. září 1946 vykonal stroj 423.0209 Technicko-bezpečnostní zkoušku a byl předán do služeb ČSD v LD Olomouc. Na místních tratích kolem města květin setrval dlouhých 18 let, po kterých byl 26. 11. 1964 předán do depa Valašské Meziříčí, kde zejména ve strojově stanici Vsetín sloužil 6 let. Snímek ho přibližuje v době, kdy prošel dílenskou opravou. 15. 6. 1970 je opět předán do Olomouce a 21. dubna 1977 do LD Ostrava. Zde byl zrušen 15. 8. 1978 a 28. září téhož roku došlo k jeho přesunu do Bohumína, kde byl v místním kovošrotu sešrotován.
Autor:
Evžen Stříbrnský, sbírka: Jan Novotný
Datum:
00.00.1968
Místo:
Depo Valašské Meziříčí
Depem Valašské Meziříčí se vystřídala velká řada parních lokomotiv a tedy i štokrů. Na snímku je během provozní údržby zachycen valašský stroj 556.0335, který nedávno prošel dílenskou opravou. Byl jedním z mála, které z Valach nebyly přesunuty jinam a v místním depu se dočkaly svého zrušení - námi sledovaný stroj ČSD vyřadily 24. října 1974.
Nutno podotknout, depo Valašské Meziříčí na začátku 60. let bylo domovem pro jednadvacet strojů této nákladní řady. Dokonce v GVD 1959/1960 byly tři stroje vedeny v turnusové službě na postrcích a Pn vlacích, jehož součástí byla i vozba rychlíků mezi Valašským Meziříčím a Žilinou. Průměrný denní běh lokomotiv činil 276,24 km. Mnohdy však byly na rychlících nahrazováni papoušky, neboť dalších deset strojů 556.0 bylo obsazeno v turnusu na Pn vlacích do Vrútek, Tr. Teplé a Žiliny a mimo tento turnus dalších pět jezdilo postrky - tři ve Vsetíně a dva ve Valašském Meziříčí. Zbývající stroje jezdily letmo a nebylo jich na tak náročné nasazení moc – pouze tři.
Vlivem elektrifikace a zahájení provozu rychlíků Praha - Žilina (- Košice), se jejich počet ve Valmezu začal od října 1960 snižovat.
Autor:
Petr Bětuňák, sbírka: Jan Novotný
Datum:
2.pol.60.let
Místo:
Depo Valašské Meziříčí
Mezi staršími parními lokomotivami doslova září nově dodaný "sergej" T679.1340, depo ve Valašském Meziříčí tak dostalo zdatného pomocníka pro stále narůstající přepravy v nákladní dopravě.
Autor:
Petr Bětuňák, sbírka: Jan Novotný
Datum:
70.léta
Místo:
Depo Valašské Meziříčí
"Mandelinka" M263.010 byla zdokumentována v depu Valašské Meziříčí.
Autor:
Petr Bětuňák, sbírka: Jan Novotný
Datum:
60. léta
Místo:
Depo Valašské Meziříčí
Můžeme jen tušit, kdy byl panem P. Bětuňákem pořízen snímek stroje 534.090. Lokomotiva je zachycena ve studeném stavu, ale její vzhled napovídá, že k jejímu odstavení do Zálohy dráhy došlo teprve nedávno. Samotná 534.090 byla ve Valašském Meziříčí zrušena 29. 8. 1969 s tendrem 818.0152 (na snímku). Na konci září 1969 byla přeznačena na vytápěcí kotel K407. Jako vytápěcí kotel slouží do 31. prosince 1972, přičemž o den dříve byla odepsána kovošrotu.
Autor:
Zdeněk Nantl
Datum:
14.01.1976
Místo:
Depo Valašské Meziříčí
"Berta" T478.2015 byla zachycena během odpočinku ve svém domovském depu ve Valašském Meziříčí. Rok poté byla zapůjčena na dobu 2 let do Dolů Nástup Tušimice.
Autor:
Jan Novotný
Datum:
00.00.1980
Místo:
Depo Valašské Meziříčí
Vzácna snímka "skokana" T334.0010 vznikla zrejme v roku 1980 v depe Valašské Meziříčí.