Autor:
Josef Motyčka
Datum:
28.06.1969
Místo:
Depo Plzeň
Než se k posledním letům parního provozu centralizovala oprava parních lokomotiv vyšších stupňů do dílen v Českých Velenicích, prováděly se hlavní opravy i v dílnách v Plzni. Velmi často zde byly prováděny opravy lokomotiv 464.0, 1 a výhradně 464.2. Jedna z nich, čerstvě dokončena po opravě - 464.068 - vyčkává po svém převzetí na svého průvodce, který ji doprovodní do svého domovského depa.
Autor:
sbírka: Jiří Mirtl
Datum:
80. léta
Místo:
Depo Plzeň
Na konci 80. let byly lokomotivy řady T 679 stále ve velké míře zastoupeny i v DKV Plzeň. Na snímku vidíme ve zdejším depu na malé točně stroj T679.1580.
Autor:
sbírka: Václav Prokopec
Datum:
00.00.1983
Místo:
Depo Plzeň
Stroj T679.1566 a turnusová skupina D7 roku 1983 – zleva J. Šefl, B. Kochmann, V. Prokopec a kolega Skalický.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
17.12.1984
Místo:
Depo Plzeň
Vysloužilý prototypový "hektor" T435.0002 čekal na svojí likvidaci v areálu plzeňského depa.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
17.12.1984
Místo:
Depo Plzeň
V plzeňském depu odpočíval pod rouškou sněhu "puklík" T211.0041.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
17.12.1984
Místo:
Depo Plzeň
Týždeň pred Vianocami roku 1984 bola vo svojom domovskom depe v Plzni zachytená "rosnička" T334.0067 s veľmi netradičným šrafovaním pluhov.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
05.05.1985
Místo:
Depo Plzeň
Vlečkový stroj T212.1641 zavítal zrejme kvôli oprave do plzeňského depa. Z výroby v roku 1978 bol dodaný do závodu Prefa Přeštice.
Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
24.04.1987
Místo:
Depo Plzeň
Depo Plzeň na své výkony dlouho nasazovala stroj 556.0359. Nakonec se stal posledním v činné službě pod touto služebnou. Poslední dílenskou opravou prošel 24. srpna 1979 v Českých Velenicích. Svůj poslední traťový výkon vykonal 8. března 1981 na Mn 87412/87413 z Plzně do Kaznějova a zpět. Následně byl nasazen na pátou zálohu v Plzni, aby z tohoto výkonu byl na konci května 1981 odstaven, jako jeden z posledních činných strojů u ČSD a vůbec poslední pod depem Plzeň. Dne 18. 9. 1981 proběhlo oficiální ukončení parního provozu v LD Plzeň - s osobním vlakem do Domažlic odjel v osm hodin již muzejní "Albatros" 498.106; zpět do Plzně pak námi sledovaná lokomotiva 556.0359. 21. 12. 1981 byla 556.0359, s tendrem 935.2370, v Plzni zrušena a v roce 1982 převedena na vytápěcí kotel K 816. Na rozdíl od jiných vytápěcích kotlů byla plzeňskými strojvůdci udržována v kompletním stavu. Díky tomu byla v záři 1985 vystavena v Aši při 120. výročí trati Aš - Cheb a 100. výročí trati Aš - Hranice. O rok později byla opět vystavena, tentokrát ve stanici Plzeň Gotwaldovo nádraží, kde se již rýsovala vize jejího budoucího zachování, neboť byla stále kompletní. Bohužel, na rozhodnutí ČSD byla v roce 1987 převedena do Sokolova; topila do začátku 90. let v Chebu, kam byla ze Sokolova přesunuta. Nakonec se z ní stal zubožený vrak, který v první polovině 90. let zanikl.