Autor:
Josef Motyčka
Datum:
22.09.1976
Místo:
Depo Nymburk
Nevzhlednému unifikovanému nátěru se v 70. letech nevyhnula ani lokomotiva E669.1029, která byla zachycena dne 22.9.1976 v nymburském depu.
Autor:
Zdeněk Nantl
Datum:
25.10.1976
Místo:
Depo Nymburk
Jedna ze tří lokomotiv řady E469.1 s prodlouženým hlavním rámem byla E469.130, na snímku se představuje v nevzhledném tmavozeleném unifikovaném nátěru.
Autor:
Zdeněk Nantl
Datum:
18.12.1976
Místo:
Depo Nymburk
V čase předvánočním odpočívala v nymburském depu ústecká "uhelka" E469.2016, která se nevyhnula nehezkému unifikovanému laku.
Autor:
Josef Motyčka
Datum:
24.04.1977
Místo:
Depo Nymburk
V depu Nymburk byla zachycena odpočívající E499.006 ve zjednodušeném unifikovaném nátěru. Náležela depu Česká Třebová a do konce jejího života zbývalo jen necelých sedm měsíců života.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
05.09.1979
Místo:
Depo Nymburk
V prostoru depa Nymburk byl zachycen všetatský stroj T669.1173 v celočerveném unifikovaném nátěru. Po dokončené dílenské opravě v srpnu 1983 dostal lak nový - opět celočervený, ale doplněný o žlutý pruh šířky 300 mm.
Autor:
Josef Motyčka
Datum:
00.00.1980
Místo:
Depo Nymburk
Na jaře 1974 PLD Krnov dostalo první "brejlovce" T478.3175 - 179. Po vykonání TBZ byly postupně nasazovány do turnusů za parní lokomotivy 477.0 a právě mezi prvně nahrazené byl i stroj 477.060. Poslední generální oprava dokončená 8. 4. 1968 a poslední roční prohlídka proběhnuvší 15.10.1973 stanovily platnost kotlových prohlídek do 9. února 1974. V té době je již lokomotiva na seznamu strojů určených k NTM, za což měl velké zásluhy Ing. J. Bek. Před propadnutím kotle byla lokomotiva odstavena do Olomouce, kde čekala na konec 464.202. Ta byla určena rovněž k zachování, ale pro potřebu byla využívána takřka do konce platnosti jejího kotle dne 17. 4. 1974. Po odstavení "rosničky" následoval přesun obou lokomotiv do Nymburka a dál do depozitáře v Čelákovicích, kam je odtáhl stroj 434.211 dne 6. 5. 1974.
Na podzim 1979 již byly v plném proudu plány na libereckou akci k ukončení parního provozu, a neboť byly obě zmíněné lokomotivy kompletní, vznikla ze strany Ing. Beka iniciativa k renovaci vzhledu obou lokomotiv. To se také stalo a po zimě, v roce 1980, začaly práce na 464.202 a 477.060 v prostoru depa Nymburk pod dohledem Josefa Motyčky. Jak vzpomíná autor fotografie, bylo na lokomotivách odpracováno 1120 hodin.
Autor:
Ivan Šnábl
Datum:
14.06.1980
Místo:
Depo Nymburk
26. 6. 1980 byla v Nymburku zrušena 556.0326 - snímek byl tedy pořízen několik dní před vydáním rušícího výnosu. Její doprovod tvoří stroje M131.1400 a T478.3284.
Autor:
Josef Motyčka
Datum:
27.07.1980
Místo:
Depo Nymburk
"Skokan" T334.0046 bol autorom zvečnený v nymburském depe.