Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
19.05.1991
Místo:
Depo Nové Zámky
V roku 1991 už sláva sovietskych "sergejov" pomaly zhasínala a v najbližších rokoch budú tieto mohutné stroje prekotne odstavované a likvidované. Na fotografií "sergejov" z depa Nové Zámky z mája roku 1991 je ale ešte všetko ako za starých čias. Snímku dominuje udržiavaný rušeň 781.042-7.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
19.05.1991
Místo:
Depo Nové Zámky
Stroj T669.1013 bol zachytený v máji 1991 v domovskom rušňovom depe Nové Zámky.
Autor:
Jan Novotný
Datum:
19.06.1991
Místo:
Depo Nové Zámky
Novozámocký stroj 710.043-1 bol zachytený pri posune v domovskom depe. Rušeň bol zrejme v tom čase krátko po absolvovaní MH opravy v ŽOS Zvolen.
Autor:
Jan Novotný
Datum:
19.06.1991
Místo:
Depo Nové Zámky
Kabiny z rozpálených lokomotiv 735.001-0 a 726.038-3 čekaly na odvoz do kovošrotu v depu Nové Zámky.
K osudu prototypové lokomotivy T466.0001 ( 735.001-0 ) napsal Leoš Tomančák:
"První a jediný prototyp T 466.001 byl vyroben roku 1971 pod číslem 423-0001/1971. Ke zkouškám byl předán v roce 1972 a střídavě se vracel do výrobního podniku. K ČSD byl převzat až 10. 9. 1975, o den později dorazil do domovského depa Bratislava a 12. 9. 1975 vykonal technicko-bezpečnostní zkoušku na úseku Šenkvice - Cífer. Nasazen byl ve vozební stanici Zohor, odkud vyjížděl s nákladními i osobními vlaky do Plaveckého Mikuláše. Už 15. 9. 1975 měl neschopnost v žst. Jablonové při vedení Os 22519. Už 8. 11. 1977 byl předán do RD Nové Zámky a krátce na to, 6. 1. 1978 byl odvezen kvůli opravě generátoru a motoru s termínem ukončení opravy 30. 8. 1980 (!). V roce 1985 byl na střední opravě v ŽOS Zvolen, která byla pro nedostatek náhradních dílů (především olejového chladiče) přerušena a prototyp T 466.0001 předán až 18. 2. 1986 a byla to jeho poslední dílenská oprava. Konec všem útrapám nastal 29. 5. 1990, kdy již přečíslovaný stroj 735.001 vedl pracovní vlak na provozované koleji poblíž výhybny Kamenica nad Hronom. Tam do něj narazil mezistátní osobní vlak č. 2122 z Budapešti do Štúrova, vedený lokomotivou V 43.1199. Dne 17. 12. 1990 byl prototyp zrušen a během roku 1991 sešrotovaný v domovském depu Nové Zámky. "
Zdroj: https://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=1205
Autor:
Jan Novotný
Datum:
19.06.1991
Místo:
Depo Nové Zámky
Kabiny z rozpálených lokomotiv 726.038-3 a 735.001-0 čekaly na odvoz do kovošrotu v depu Nové Zámky.
Autor:
Ivo Raab
Datum:
31.08.1991
Místo:
Depo Nové Zámky
V domovském depu v Nových Zámcích se slunila "ťapka" 721.211-1.
Autor:
Jan Novotný
Datum:
16.05.1992
Místo:
Depo Nové Zámky
Lokomotiva 726.036-7 byla zachycena v depu Nové Zámky a to přesně 4 dny od svého zrušení. Ještě v roce 1992 byla rozložena a to po 25 letech služby na výkonech novozámeckého depa.
Autor:
Jan Novotný
Datum:
17.05.1992
Místo:
Depo Nové Zámky
Rušeň 710.044-9 bol odstavený v domovskom depe v Nových Zámkoch. Spoločnosť mu robila "karkulka" 726.006-0.