Autor:
Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum:
00.00.1970
Místo:
Depo Hradec Králové
Trutnovská 464.023 právě odpočívá "mezi vlaky" v depu Hradec Králové. Do depa Trutnov byla předána z Prahy-Smíchova 10. 6. 1957.
Autor:
Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum:
00.00.1970
Místo:
Depo Hradec Králové
29. července 1959 byla do depa v Trutnově předána lokomotiva 464.051. Společně s dalšími stroji řady 464.0 dlouhá léta zajížděla do Hradce Králové, kde docházelo k provoznímu ošetření mezi vlaky. Fotograf lokomotivu zachytil necelý rok po provedené vyvazovací opravě v dílnách v Plzni. Před dalším výkonem stroj čeká ve společnosti lokomotivy 354.1220, která je v témže roce, v Hradci Králové, zrušena. Dodejme, že 464.051 byla v únoru 1971 předána do depa Havlíčkův Brod.
Autor:
Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum:
00.05.1970
Místo:
Depo Hradec Králové
Na přesně nedatovaném snímku pózuje lokomotiva 354.1180. V roce 1970 stále patřila do depa Hradec Králové, ve kterém byla zachycena Pavlem Vaníčkem. Onen rok 1970 je však posledním, kdy v tomto depu působila. Následně přešla do depa v Letohradu, kde do roku 1972 sloužila s ostatními stroji řady 354.1. Zrušena byla 16. srpna 1972 a v prosinci téhož roku předána k likvidaci do Kovošrotu Česká Lípa.
Autor:
Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum:
00.00.1971
Místo:
Depo Hradec Králové
ŠKODA Plzeň dodala v červenci roku 1940 k ČMD mimo jiné i parní lokomotivu 354.1227 (v.č. 1117). Na snímku z roku 1971 se nám představuje u depa v Hradci Králové a to ve stavu po rekonstrukci, kdy jí byla před lety dosazena dyšna Giesl.
Autor:
Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum:
00.00.1971
Místo:
Depo Hradec Králové
Možná to jsou jedny z prvních jízd 556.0321 na kolejích dnešní České republiky, ale díky přesně nedatovanému snímku můžeme jen odhadovat. Právě v roce 1971 (11.06.1971) přišla, námi sledovaná lokomotiva, do depa Trutnov z depa Prešov. Do těchto míst depa trutnovské stroje zajížděly jen minimalně. V Trutnově se však dlouho neohřála - 04.02.1972 byla přesunuta do Děčína a o měsíc později do České Lípy.
Autor:
Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum:
00.00.1971
Místo:
Depo Hradec Králové
Chomutov, Hradec Králové a od 29. 7. 1977 Brno – dolní. To jsou depa známého stroje 475.106. Zrušen byl v Brně 22. 5. 1978.
Autor:
Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum:
20.08.1971
Místo:
Depo Hradec Králové
Depu Hradec Králové, a jeho pobočnému depu Jaroměř, byl stroj 556.0165 věrný mnoho let; právě Jaroměř byla jeho posledním domovem v době jeho zrušení dne 21. března 1980. Až v roce 1981 byl převeden na vytápěcí kotel K 774 a nově přidělen do depa Havlíčkův Brod. Zde se nacházelo několik "štokrů" ještě na konci 80. let. Průkazně topil v zimě 1993; v roce 1994 je zrušen a předán k likvidaci. Společně s ním končí i vytápěcí kotel K 824 (ex 556.0370).
Autor:
Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum:
00.00.1973
Místo:
Depo Hradec Králové
V depu Hradec Králové byla zachycena 475.172. Do depa Hradec Králové náležela od května 1953, kdy byla předána ze své první služebny v České Třebové. Zajímavá je úprava královéhradeckých čet - neboť nebylo vždy jednoduché vyleštit horní část kouřového deflektoru, byla lokomotiva opatřena na deflektorech podélným madlem a pod ochozem stupátky. V této úpravě i dojezdila v depu Chomutov, kam přešla z Hradce Králové 10. srpna 1975. Zrušena byla 26. září 1977 a až po více jak roce byla předána k likvidaci do Zdic.