Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
10.05.2008
Místo:
Děčín-Prostřední Žleb
Železniční most, nacházející se v kilometru 458,755 trati Vídeň - Kolín - Děčín je nejníže položeným mostem na řece Labi na území České republiky. Vybudován byl mezi Děčínem a Prostředním Žlebem v létech 1873 a 1874 nákladem společnosti Rakouské severozápadní dráhy (ONWB) pod vedením švýcarského inženýra Jakoba Masta. Při budování jeho středního pilíře, stavěného přímo v toku řeky Labe, se bylo nutno prokopat 10 metrů silnou vrstvou říčních usazenin, což bylo možno díky využití kesonu při jeho výstavbě. Původní mostní konstrukce byla v roce 1927 nahrazena konstrukcí současnou, tvořenou několikanásobnými příhradovými nosníky o rozpětí 2 x 68 metrů, což byl typ mostní konstrukce nepříliš rozšířený, což také přispělo k vyhlášení tohoto mostu na Kulturní památku, které proběhlo 29. 3. 2018. Na snímku pořízeném 10. května 2008 byl na tomto mostě zachycen "bastard" 372.010-9.
Autor:
Petr Malý
Datum:
16.03.2013
Místo:
Děčín-Prostřední Žleb
Pár minut po překročení státní hranice mezi Německem a Českou republikou přijíždí do Děčína vlak EuroCity č.171 Hungaria z Berlína do Budapešti.
Autor:
Petr Malý
Datum:
16.03.2013
Místo:
Děčín-Prostřední Žleb
Poslední zbytky sněhu a probouzející se jarní příroda byly svědky průjezdu stroje 371.015-9 s EC 173 Vindobona z Hamburku do Villachu.
Autor:
Petr Malý
Datum:
15.05.2015
Místo:
Děčín-Prostřední Žleb
Poslední kilometry na českém území ukrajuje stroj 371.004-3 s EC 172 Porta Bohemica za stanicí Děčín-Prostřední Žleb.
Autor:
Václav Šafář
Datum:
05.01.2017
Místo:
Děčín-Prostřední Žleb
IDS Cargo "ťapka" 721.203-8 mrzla začiatkom roka 2017 v Děčíně-Prostředním Žlebu.
Plzeňští strojvůdci © 2012 - 2024
Všechna práva vyhrazena
Poslední aktualizace: 24. 11. 2024
Kontaktní e-mail:
info@strojvedouciplzen.cz
Informace o stránkách
Plán aktualizací