Autor:
Stanislav Cigánek
Datum:
00.02.1978
Místo:
Brno hl.n.
22. listopadu 1958 se stává jejím domovem Brno a zde již setrvala až do svého zrušení. V rámci reorganizace je od 1. 10. 1964 doma v depu Brno – dolní.n., kde byla dlouhé roky udržována ještě s původní dyšnou. Jako poslední dostala v roce 1968 novou dyšnu Kylchap. V té době byla vozba brněnských 475.1 soustředěna zejména do České Třebové, Bratislavy a Havlíčkova Brodu. Později se pak jejich provoz rozšířil o vozbu vlaků do Přerova, kam jsou vykazovány i poslední výkony posledních parních lokomotiv depa Brno. V roce 1978 to byly už poslední 475.194 a 475.1142, které doplňovala letmo právě námi sledovaná 475.101 v tzv. „barevném turnusu“. Na tři měsíce byl v roce 1978 nasazen do uvedeného turnusu i stroj 498.106, který po jeho odvezení do Českých Velenic opět nahradila 475.101. Zrušena byla u ČSD dne 30. června 1979.
Autor:
Zdeněk Nantl
Datum:
13.01.1979
Místo:
Brno hl.n.
V mrazivém lednovém dni byla v Brně pod Petrovem vyfocena domácí M262.0091.
Autor:
Zdeněk Nantl
Datum:
13.01.1979
Místo:
Brno hl.n.
Za mrazivého počasí byla u 6. nástupiště brněnského hlavního nádraží vyfocena jednotka SM488.0003/SM488.0004, náležící tou dobou do stavu depa Brno-dolní.
Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
10.08.1981
Místo:
Brno hl.n.
"Legendární třicítka" vyčkává na hlavním v Brně.
Autor:
Zdeněk Nantl
Datum:
30.09.1983
Místo:
Brno hl.n.
Na brněnském hlavním nádraží pózovala "laminátka" S499.1009, která měla atypicky umístěné stěrače.
Autor:
Zdeněk Nantl
Datum:
30.09.1983
Místo:
Brno hl.n.
Pohled na "laminátku" S499.1009 z druhé strany, atypické stěrače tak byly na obou kabinách.
Autor:
Zdeněk Nantl
Datum:
18.01.1984
Místo:
Brno hl.n.
"Laminátka" S499.1011 posunuje na brněnském hlavním nádraží.
Autor:
Jan Novotný
Datum:
00.08.1984
Místo:
Brno hl.n.
Barevný záběr lokomotivy S499.1010 z Brna hl.n. ukazuje, že rozhodně nepatřila mezi turnusové "leštěnky".