Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
04.08.1975
Místo:
Bílina
Lokomotiva 121.013-7, ex. E469 113, je vedena ve škodováckém katalogu jako reprezentant lokomotivní řady E469.1. Lokomotiva přišla do lokomotivního depa v Ústí nad Labem a v červenci 1960 po vykonání technicko-bezpečnostní zkoušce byla nasazena do provozu. Dne 27. května 1977 byla předána do rušňového depa Spišská Nová Ves. Odsud byla předána do RD Košice. Zpět do Ústí nad Labem se vrátila 31. 10. 1986. Na snímku ji autor zvěčnil ve stanici Bílina necelé dva roky před odchodem do Spišské Nové Vsi.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
24.07.1982
Místo:
Bílina
Před vjezdovým návěstidlem do stanice Bílina čeká na nulté koleji nákladní vlak v čele se strojem E469.1019, na snímku je viditelná výhybka na vlečku bílinské kyselky. Kolej zaúsťovala do objektu lázní, který byl ohraničen drátěným plotem s velkými vraty. A právě tyto vrata byly záchytným bodem pro začátek brzdné dráhy při jízdě s osobními vlaky v hustých mlhách, které tady byly každý rok na podzim i na jaře. Vlečka byla úředně zrušená až v roce 2006.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
29.05.1983
Místo:
Bílina
Dobovou atmosféru všudypřítomných lokomotivy řady E469.1 ukazuje i snímek autora, který v Bílině zachytil jednu z prvních vyrobených této řady. "Uhelka" E469.1003 zde očekávala svůj další vlak. Přezdívka "uhelka" vznikla od jejich velmi častého postavení do čel uhelných vlaků, které vozily z hnědouhelné pánve.
Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
25.05.1985
Místo:
Bílina
Na čele sypáků se v Bílině objevila třetí "uhelka" dvojkové řady E469.2.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
24.06.1995
Místo:
Bílina
Stroj 742.011-0 jako záloha ve stanici Bílina.
Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
23.05.1996
Místo:
Bílina
Do Bíliny přijíždí osobní vlak 16504 z Ústí nad Labem a v jeho čele je pravidelně nasazovaná "žehlička" 110.045-2.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
15.05.1998
Místo:
Bílina
Věčná "postrkářka" uhelných vlaků v oblasti Bíliny. Lokomotiva 121.017-8 odpočívala právě v Bílině.