Začátkem léta 2009 se dva kamarádi - budoucí strojvedoucí Bernard Mišun a student (dnes již také strojvedoucí) Vojtěch Gášek pustili svépomocí do opravy již dlouhý čas odstavené a částečně rozkradené lokomotivy 710.090-2 o jejíž zprovoznění ze strany majitele, tedy ČD nebyl vůbec žádný zájem. 31.července 2009 byl tedy dotyčný stroj převezen pomocí parní lokomotivy 433.002 z haly bývalé opravny vozů ve Valašském Meziříčí kde se stala terčem zlodějů a vandalů, na kolej vlečky měnírny za valašskomeziříčským depem, kde byla dobře ukryta a nedostupná pro zlé živly. Zároveň započala také kompletní oprava, prováděná většinu času pod širým nebem a v primitivních podmínkách. Toto ovšem lokomotivu zachránilo před osudem sesterských karkulek 725.511 a 726.069, které byly po totální devastaci sešrotovány.