Dva dny po nehodě byla ve znojemském depu zdokumentována "zamračená" 751.099-3.Dne 28. dubna 1997 jela lokomotiva 751.099 ze Znojma do Božic pro ucelený nákladní vlak s pískem v závěsu s lokomotivou 751.054. Krátce po 14 hodině v zastávce Dyje se na přejezdu lokomotivy střetly s nákladním automobilem Tatra plně naloženým pískem. Obě lokomotivy při nárazu vykolejily a ještě téměř padesát metrů tlačily nákladní automobil před sebou. Strojvedoucí a řidič Tatry byli těžce zraněni. Lokomotiva 751.099 byla poškozená, došlo k utržení motoru a deformaci hlavního rámu. 751.054 měla utržený motor, byla opravená a v říjnu 1997 se vrátila do provozu. 2. května 1997 odtáhla 751.050 obě poškozené lokomotivy ze Znojma do Jihlavy. Motor 751.099 byl namontován do lokomotivy 749.243 (T478.2037). Jinak samotná lokomotiva po zrušení 20. 11. 1997, již bez stanovišť strojvedoucího, které byly odmontovány, sloužila s pomocí svého parního generátoru ještě v zimě 1997/1998 k vytápění prostorů jihlavského depa.
V době nehody bylo depo Jihlava součástí DKV České Budějovice, kde se ještě v té době hojně vyskytovaly bardoty, takže docházelo často k vzájemné výměně. To se stalo osudným právě českobudějovické 751.099, která prodělala v Jihlavě nějakou opravu a měla se zpět vrátit do Českých Budějovic.