Autor:
sbírka: Josef Motyčka
Datum:
00.04.1955
Místo:
Depo Praha Masarykovo n.
Pomalu z točny výtopny Praha-Střed sjíždí domácí 387.038. V pozadí se leskne poslední rychlíková lokomotiva že Škody Plzeň řady 498.1. Příchod albatrosů jedniček znamenal pro řadu 387.0 definitivní konec v nejstarší výtopně na našem území - 387.038 jen o několik dní později zamíří do svého nového domova v Děčíně. Skončila se tak jedna dlouhá kapitola jejího lokomotivního života, která se tu začala psát jejím prozatímním převzetí k ČSD dne 27.9.1937.
V květnu 1955 byla předána do Děčína jako nová posila rozrůstající se flotily 387.0. Když v roce 1947 zahájilo se svými prvními čtyřmi 387.0 provoz, zřejmě nikdo netušil, že dosáhne svého vrcholu v roce 1966 osmnácti stroji. Z dosud dostupných údajů víme, že byla námi sledována 387.038 nasazena jako turnusová v roce 1960, kdy náležela strojvedoucím Pech, Frýdl a Špánek. Dojezdila jako jedna z mála nejen s původním komínem s korunkou, ale i s původními sklápěnými pecními dvířky. V době největší slávy byla jednou z nejhezčích a nejlépe udržovaných. Rovněž byla známá svým klidným chodem a řádila se mezi nejlepší Mikáda v Děčíně. Bohužel vstoupila do známosti i jako první zrušená 387.0 v depu Děčín. Stalo se tak 26.8.1967 s tendrem 923.008. Od začátku roku 1968 byla vedena jako vytápěcí kotel K 338. Netopila však dlouho, o 15 měsíců později byla předána k likvidaci do kovošrotu Česká Lípa.
Plzeňští strojvůdci © 2012 - 2024
Všechna práva vyhrazena
Poslední aktualizace: 20. 11. 2024
Kontaktní e-mail:
info@strojvedouciplzen.cz
Informace o stránkách
Plán aktualizací