Autor:
sbírka: Michal Štrublík
Datum:
00.00.1960
Místo:
Brno-Maloměřice
Krásný a dynamický snímek brněnského stroje 387.028 byl pořízen v roce 1960 na odjezdu z dnešní nákladní stanice Brno-Maloměřice ve směru na Českou Třebovou. Život 387.028 byl rovněž poměrně komplikovaný.
387.028 byla v závodě vyzkoušená 8. ledna 1935 a o týden později byla prozatímně převzata výtopnou Praha Masarykovo. Technicko-bezpečnostní zkoušku pak vykonala nedlouho po převzetí - 25. ledna 1935 a to v doprovodu svého tendru 930.009. Válku přečkala pod BMB-ČMD v Praze, ale již s tendrem 930.101, který byl v roce 1945 nahrazen 930.002. Od 1.2.1944 je nasazena do turnusu s vlaky Praha - Drážďany a je přidělena zkušeným strojvedoucím Fofanka - Šváb. Po příchodu nových albatrosů do Prahy byl 15.4.1947 vytvořen pětidenní turnus pro lokomotivy 387.0 s vlaky do Děčína se stroji 387.013, 23, 29, 31 a 28 (strojvedoucí Kalina - Veselovský). Netrvalo však dlouho a v květnu 1947 odchází 387.028 na výpomoc do výtopny Brno - Horní Heršpice. Později se sice vrací na ,,Masaryčku", ale se začátkem června 1947 opět odchází, tentokrát do depa Praha - Vršovice. Po měsíci, 17.7.1947, je opět vykazována ve výtopně Praha Masarykovo. Zapůjčení do Vršovic pak proběhlo ještě několikrát. 7. dubna 1951 námi sledované "Mikádo" definitivně opouští Prahu a jeho novým domovem se stává Brno - nejprve výtopna v Horních Heršpicích; od reorganizace 1.10.1964 pak Brno-dolní. Ještě před svým zrušením je 30.9.1971 předána do Břeclavi a od 1.11.1971 do depa Veselí nad Moravou. Teprve zde, 27.12.1972, je s tendrem 935.197 zrušena a 21.2.1973 převedena na vytápěcí kotel K552. V polovině roku 1975 je odepsaná ze stavu ČSD a je předána k likvidaci do modřického kovošrotu.
Plzeňští strojvůdci © 2012 - 2024
Všechna práva vyhrazena
Poslední aktualizace: 20. 11. 2024
Kontaktní e-mail:
info@strojvedouciplzen.cz
Informace o stránkách
Plán aktualizací